logo

sobota, 21 kwietnia 2012

Zapiekanka makaronowa z mięsnymi kuleczkami

Szybka, smaczna propozycja dla wielbicieli makaronu, mielonego mięsa i sosu pomidorowego.
Może być podana na obiad albo wczesną kolację. 



Składniki dla 4 osób:
  • 300 g mielonego z szynki
  • 100 - 120 g suchego makaronu
  • 1 jajko
  • 2 łyżki otrąb pszennych
  • ulubione przyprawy - u mnie papryka ostra, słodka, sól, pieprz, bazylia
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 mała cebula
  • 4-5 łyżek koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 szklanka bulionu warzywnego
  • czarne oliwki - ja dałam z pestkami
  • 4 łyżki startego żółtego sera
  • 2 łyżeczki oliwy
  • masło do wysmarowania formy i bułka tarta do jej wysypania

   

Przygotowanie:
  • makaron ugotować al dente w osolonej wodzie, odcedzić
  • mięso doprawić według własnych upodobań, dodać otręby i jajko
  • cebulę obrać, pokroić w drobną kosteczkę
  • czosnek wycisnąć przez praskę
  • na patelni rozgrzać oliwę, dodać cebulę i czosnek, chwilę podsmażyć
  • dodać koncentrat, chwilkę go przesmażyć, dodac bulion,  zagotować, odstawić do ostygnięcia
  • na patelni rozgrzać drugą łyżeczkę oliwy
  • z doprawionego mięsa uformować malutkie mięsne kuleczki, obsmażyć z każdej strony
  • formę wysmarować masłem, posypać delikatnie bułką tartą
  • do sosu dodać jogurt, dokładnie wymieszać
  • wyłożyć makaron, na to mięsne kulki, zalać sosem, posypać oliwkami i żołtym serem


  • zapiekać w 200-220 stopniach około 10-15 minut, do rozpuszczenia się sera



Smacznego;)

20 komentarzy:

  1. Wygląda przesmacznie:) a jak fajnie wyglądają te błyszczące oliwki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychotka! Pulpeciki i makaron...jako zapiekanak nigdy nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A Twoje Chłopaki pewnie zjadły, aż im się uszy trzęsły!;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... zabrakło dla mnie... na szczęście miałam zupę szczawiową;)

      Usuń
  4. Lubię takie zapiekanki:) Fajna owalna forma:) Podoba mi się:) No i jest biała, ja mam bzika na tym punkcie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogłam podać to wszystko razem, ale tak i mniej pracy i jakaś odmiana;) Ja też mam bzika na punkcie białej zastawy - jak pewnie już zauważyłaś - prawie wszystko mam białe;)

      Usuń
  5. uwielbiam klopsiki, taka zapiekanka to dla mnie cudo.

    OdpowiedzUsuń
  6. jedna z moich ulubionych zapiekanek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha ! Eve jesteś mistrzynią, zapiekanka wspaniała !

    OdpowiedzUsuń
  8. Oooch, tak to cudownie wygląda że przepis zapisuję i zdam relację co mi z tego wyszło;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Doradźcie mi w jakich ilościach i czym doprawić mięso mielone aby było w porządku do tej potrawy. Jestem dopiero początkująca ;-) proszę o składniki na pól kilo mięsa. Np. ile łyżeczek czego itp. Będę bardzo wdzięczna,
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tą ilość mięsa - około 300 g - wszystkich, które wymieniłam - pełna mała łyżeczka, a najwięcej tej, którą najbardziej lubimy - trzeba uważać z solą, około 1/5 lyżeczki - zawsze można dosolić sos;) Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Dziękuję ślicznie za odpowiedź,
      Pozdrawiam ;-)

      Usuń
    3. Nie ma za co, na 0,5 g mięsa daję około 1 łyżki przypraw: paprykę słodką, pieprz kajeński, pieprz ziołowy, majeranek, sól, czosnek :)

      Proszę podpisywać się chociaż imieniem, żebym wiedziała do Kogo się zwracam, Pozdrawiam/Ewa

      Usuń
  10. Wczoraj zrobiłam, coś pysznego! Dziękuję za przepis ;-)

    Pozdrawiam,
    Edyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, miło mi;) Polecam się i zapraszam, jak są pytania, to pytać proszę śmiało;)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...