logo

poniedziałek, 29 lipca 2013

Dżem z czarnych porzeczek i jeżyn

"Czarne perły", bo tak nazywam czarne porzeczki - kojarzą mi się z domem rodzinnym i z dżemem, ktory był uwielbiany przez jednego z moich braci. My wszyscy lubiliśmy słodkie truskawkowe i wiśniowe a On - porzeczkowy, na kromce chleba oliwskiego i do tego szklanka zimnego mleka.

Ja jako już dorosła osoba doceniłam porzeczkę w pleśniaku i to do niego zawsze zamykam ją za szkłem na zimę, w woreczkach w zamrażarce czy na świeżo w deserach - głównie ze słodkimi lodami w roli głównej.


Kilka dni temu, resztę zerwanej czarnej porzeczki u Mamy połączyłam z jeżynami, które nadały wspaniałej głębi koloru i dodały cudownego aromatu. Tylko trzy składniki, a smaku całe mnóstwo!




Składniki:

  • 1 kg czarnej porzeczki
  • 300 g jeżyn
  • 600 g cukru trzcinowego

Przygotowanie:
  • oczyszczoną i umytą porzeczkę umieścić w garnku z grubym dnem, zasypać cukrem, dokładnie wymieszac i przesmażać aż cukier całkowicie się nie rozpuści - około 15-20 minut
  • dodać jeżyny, przesmażać do uzyskania porządanej konsystencji - ja smażyłam kolejne 30 minut, co jaki czas mieszając, porzeczki mają w sobie mnóstwo pektyny i bardzo szybko zaczynają gęstnieć, jak nie w garnku to napewno już w słoikach
  • gorące nakładamy do suchych i czystych słoików, mocno zakręcamy i stawiamy do góry dnem do całkowitego ostygnięcia, wystudzone wynosimy do piwnicy



smacznego;)

1 komentarz:

  1. pleśniak z porzeczkami, idealne połączenie :) dżem musi być bardzo aromatyczny, aż chce się "włożyć nos do słoiczka" :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...