logo

wtorek, 11 grudnia 2012

Śledzie smażone w zalewie octowej

Te śledzie goszczą na moim stole cały rok, a na Święta nigdy ich nie brakuje. Zawsze udaje mi się kupić takie duże ładne śledzie, które dzielnie oprawia mój M.


Zalewa to ta moja słynna marynata, którą używam do warzyw latem, kiedy zamykam je w słoiku, do jajek, do grzybów i dużo, bardzo dużo cebuli pokrojonej w krążki.



Składniki:

  • 1 kg śledzi oczyszczonych, tuszki, bez głowy
  • 5 średnich cebul
  • mąką do obtaczania
  • oliwa lub olej do smażenia


Zalewa:
  • 5 szklanek wody
  • 1 szklanka octu 10%
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki soli
  • 10 ziarenek ziela angielskiego
  • 10 ziarenek pieprzu czarnego
  • 5 liści laurowych
  • 3 łyżki gorczycy białej

Przygotowanie:
  • cebulę obrać, umyć, pokroić w krążki
  • rozgrzać tłuszcz
  • śledzie umyć, osuszyć i obtoczyć w mące
  • smażyć na gorącym tłuszczu z obu stron na złoty kolor
  • z wody, octu, cukru, soli i przypraw przygotować zalewę, wszystko ze sobą połączyć i zagotować
  • usmażone śledzie układać w płaskim naczyniu, każdą warstwę przekładać krążkami cebuli, na samym wierzchu powinna zostać cebula
  • całość zalać ciepłą zalewą, odstawić do całkowietego wystygnięcia i do lodówki, najlepsze po 48 godzinach - jak się "przegryzą"

Smacznego;)

25 komentarzy:

  1. Uwielbiam cebulkę z tej zalewy :) I same śledziki również :)

    OdpowiedzUsuń
  2. apetyczny sledz, musze sprobowac w takiej odslonie, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam i nie robiłam takich śledzi. A pyszne śledzie jadłam usmażone wprost od rybaka nad morzem, przypomniałaś mi o nich:)

    OdpowiedzUsuń
  4. witaj!
    niespodziewane pstrągi zjedliśmy na kolację- sąsiadów też poczęstowałam pieczoną rybką:)
    ale śledzi smazyć nie lubię..a zjeśc bym zjadła..i co tu zrobić:)?????

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają pysznie:) od dłuższego czasu mam chrapkę na takie śledziki, bo nigdy takich nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj jak bym zjadła,teraz ,zaraz mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Paulina - cebulka, to najlepsze w tych śledziach, też uwielbiam!

    Praliné - dziękuję, zapraszam do zrobienia!

    Abc Mojej Kuchni - Dziękuję!

    Mama Alergika - jak to nie jadłaś Kasiu, aż nie możliwe... Jesteś chyba pierwszą osobą, która nie jadła takich śledzi, spróbuj, są warte zrobienia! Pyszne!

    Anuszka - jak miło;) Jak zrobię następnym razem, to dam znać i dostaniesz;)

    Antenka - są pyszne, a cebulka z tej marynaty.... polecam!

    Katka - też bym zjadła znowu, ale już za parę dni... będą i sobie zjem;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ostatnio mam wciaz ochote na takie sledzie, a te kupne niestety do tanich nie naleza. Wiec bede robic swoje

    dzieki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  9. Anna zaba- kupne nie mają NIC wspólnego ze "swoimi" ;) przetestowane.
    A w zalewie z tego przepisu można zrobić niemal każdą rybke, polecam...
    aaa...dziękuję za zrobienie mega ochoty,jutro pędzę po śledziki :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyczailem dzis swieze sledzie w rybnym, uzylem twojej zalewy za dwa dni dostarzcze werdykt :-) pozdro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czekam na werdykt z niecierpliwością! Pozdrawiam;)

      Usuń
  11. Przetestowane, I faktem jest zalewa pierwsza klasa. Ja dalem ciut wiecej octu, kwestia gustu...

    Pozdro

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam.Mam zamiar zrobic zalewę z Twojego przepisu ,ale nie mam pieprzu w ziarenkach .Pomocy ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszne Zalalem wg tej receptury śledzika baltyckiego, dorsza i pstrąga w jednym dużym słoiku. Palce lizać Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Wypróbuję, ale zrobię z filetów śledziowych. Pewnie nie to samo, ale zawsze ...

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobilam takie sledzie tylko ze dalam mniej octu i sa extra palce lizac przepis supee moja cala rodzina byla zachwycona

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobilam takie sledzie tylko ze dalam mniej octu i sa extra palce lizac przepis super moja cala rodzina byla zachwycona

    OdpowiedzUsuń
  17. Śledziki zrobione, zobaczymy co z tego będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czekamy na przegryzienie :) , aż ślinka leci.

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszne rybki, właśnie zjedliśmy z żoną pierwszy słoik :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam pytanie
    Czy cebulę układamy surową czy gotujemy ja w zalewie ?
    No i jak długo tą zalewę gotować?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...