logo

czwartek, 18 października 2012

Ser biały w ziołowej zalewie

Całkiem niedawno powstał bardzo smaczny blog kulinarny Krakowianka w Bieszczadach, na którym dziś znajdziecie przepis na szarlotkę z migdałami, ale ja nie o niej dziś chcę napisać, a o serze białym - twarogu poprostu;)
Wspaniały dodatek do sałtatek, na kanapki, do samodzielnego podjadania a oliwa, która zostaje ma już tak pyszny smak, że idelanie sprawdza się jak najlepszy sos.Polecam!


Znalazłam tam wspaniały przepis na zrobienie w domowych warunkach kostek serowych ala' Appetita ale śmiało stwierdzam, że są dużo lepsze, smaczniejsze, aromatyczne.
Dodałam inne zioła i przyprawy niż autorka, bo w sumie, za każdym razem możemy sobie zrobić inną wersję smakową, albo kilka odrazu.
Polecam, bo warto i co najważniejsze, Każda/Każdy z nas wie, co ma w pysznym słoiku.




Składniki:
  • kostka twarogu - 250 g - ja wybrałam taki, który jest najbardziej zwarty, żeby móc go poprostu pokroić w kostkę
  • ulubione zioła: czosnek niedźwiedzi, pieprz cayenne, bazylia
  • świeżo zmielona sól morska i kolorowy pieprz
  • oliwa z oliwek - tyle, żeby przykryła ser

Przygotowanie:
  • ser kroimy w kostki - takie ładne równe, mniejsze lub większe, jak wolimy
  • układamy pierwszą warstwę w słoiku, posypujemy ziołami i przyprawami i tak aż do końca
  • następnie zalewamy oliwą, żeby wszystkie kostki były przykryte i wstawiamy do lodówki na około tydzień czasu - ja już po 5 dniach próbowałam i było pysznie 


Smacznego;)

30 komentarzy:

  1. Potwierdzam pyszny! ja przyprawiłam chilli, oregano,bazylią i czosnkiem, po 6 dniach dodałam do sałaty lodowej z jajkiem, szynką i suszonymi pomidorami - pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak piszesz Kasiu, wspaniały do sałatek, na chlebek czy sam do podjadania;)

      Usuń
  2. Świetny dodatek do sałatek i nie tylko :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, bardzo smaczne, syte, inne i wiele nie kosztuje, bo oliwa, która zostanie jest idelana i j¨ż wspaniale doprawiona i służy jako pyszny sos do sałatek!

      Usuń
  3. Super pomysł, ja też lubię wiedzieć, co mam w słoiku i co jem! A jeszcze jak uda się kupić taki prawdziwy twaróg domowy... :-)

    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie Basiu;) Do tego ten ser jest miękki, a się nie rozwala i pysznie sprawdza w sałatakch czy na kanapkach;)

      Usuń
  4. pysznie Ci to wyszło!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Doskonały pomysł! Muszę zrobić taki serek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, warto, ja przynajmniej raz w m-cu się na niego kuszę;)

      Usuń
  6. Wspaniały pomysł! I ważne, że bez konserwantów ;)
    Jak długo może to stać zamknięte?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. alucha nie mam pojęcia, ale skoro w oliwie, w lodówce to myślę, że chwilę postoi.... u nas najdłużej od czasu produkcji stał 2 tygodnie;) Ale dłużej nei wytrzymał;)

      Usuń
  7. Mniam :) Już widzę jakbym kursował do lodówki i podjadał po kostce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ja już po 5 dnaich nie wytrzymałam;) Pozdrawiam Tomku!

      Usuń
  8. Pani Ewo... Cieszę się że Pani wróciła. Na blog zglądam od niedawna za to regularnie.
    A ten ser... wygląda wybornie i zapewne tak samo smakuje :) Rozumiem że można go używać tak jak fetę, np. do sałatek?
    Pozdrawiam serdecznie :)

    Katarzyna aktualnie z Gdańska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry p.Kasiu;) Miło mi bardzo, dziękuję;)

      A ser smakuje inaczej bo to zwykły twaróg, ale taki bardzo ziołowo i wilgotny, choć nie rozpadający się. Fetę też można zrobić podobnym sposobem, tylko już jej nie solić;) Zrobię i dam przepsi na blogu, choć będzie bardzo podobny!

      Pozdrawiam serdecznie i miło mi, że też jest Pani z Gdańska!

      Usuń
    2. To będę czekać na przepis, za który z góry dziekuję. A jeśli będzie Pani miała odrobinę czasu to i spotkać się kiedyś możemy :)

      Katarzyna

      Usuń
    3. Pani Kasiu, miło mi bardzo, jak tylko się ustawię w nowej sytuacji - moja praca, to chętnie Panią poznam;) Proszę tu zaglądać i być ze mną w kontakcie;)

      p.s. i nie jestem Pani, poprostu Ewa;)

      Usuń
  9. ale Ty jesteś pomysłowa... :)
    jejku, co wchodzę na Twego bloga zastanawiam się, skąd Ty bierzesz tyyle czasu na przyrządzanie tych wszystkich wspaniałości - podziwiam Cię mega. :))

    i zakochałam się w tych naleśnikach z poprzedniego wpisu - zdecydowanie 100% mój gust :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rocksanka, dziękuję! A czas, ... najczęściej w międzyczasie;))) Na naleśniki zapraszam, było cudownie słodkie i chrupiące;)

      Usuń
  10. Ciekawy pomysł! Uwielbiam twaróg, ale w takiej postaci jeszcze nie próbowałam. Coś czuję, że dziś wieczorem podobny słoiczek zamieszka w mojej lodowce :) pozdrawiam
    Agata z Łodzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Agato;) Propozycja tego serka jest naprawdę wyśmienita, przepis tani a dodatke z I-szej półki! Polecam!

      Usuń
  11. świetny przepis, już od dłuższego czasu szykuję się, aby zrobić coś podobnego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zachęcam do spróbowania i zrobienia, proszę dodać zioła i przyprawy pod swoje kubki smakowe! Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Fajny serek:) Świetnie pasuje na przekąskę z pomidorkami:) Eh... te twoje słoiczki Ewa to mnie rozbrajaja:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, pyszne do sałtay, pomidorów czy samo zajadane z kromką domowego chleba!

      I dziękuję, też uwielbiam te moje słoiczki!

      Usuń
  13. Tydzien temu zrobilam tak sobie fete. Dzis ja zladlam z baby szpinakiem i wlasnym chlebem pomidorowym z mąki pszennej i razowej, zmielonego siemienia, otrębów i ziół (hehe kryzysowy - brakło mąki wyszlo super).

    I moj usmiech... zaprawilam juz fete na przyszly tydzien *_*

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...