logo

niedziela, 26 października 2014

Brownie podwójnie dyniowe

Zajadamy się dynią od dwóch tygodni. Jest tak pysznie, tak sielsko-anielsko, że wręcz zapominam się z Wami podzielić przepisami. Dlatego dziś, na gorąco dzielę się z Wami przepisem na podwójnie dyniowe brownie z dużą ilością pysznej polewy!

O dyniach popiszę w najbliższych postach, poświęcę im kilka następnych wpisów!
Poznałam ich tyle odmian, że po zjedzeniu jednej kiedy już myślę, że jest ulubioną, okazuje się, że ta następna i kolejna... wszystkie cudne, wyjątkowe, czarodziejsko uwodzą moje zmysły i cieszą podniebienie najbliższych!



Puree do tego ciasta przygotowałam z dyni muszkatołowej, która jest wyjątkowo słodka i aromatyczna, stąd ja do ciasta dodałam tylko 1/2 szklanki cukru, do innych polecam ciut więcej, ale zawsze możecie spróbować masy na etapie jej gotowania, czy jest wystarczająco słodka.



Składniki:
  • 130 g masła
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego
  • 100 g czekolady deserowej
  • 50 ml mleka
  • 200 g pure z dyni muszkatołowej  - dynię należy pokroić na plastry o szerokości 2-3 cm i upiec w 200 stopniach w piekarniku, około 20-25 minut, zdjąć skórę, miąższ zmiksować, rozgnieść widelcem, jak nam wygodnie
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 g mąki pszennej
  • 20 g pestek dyni - wcześniej uprażonych na suchej patelni

Przygotowanie:
  • w garnku umieścić cukier, maslo, czekoladę i mleko - rozpuścić, połączyć - nie gotować
  • w misie miksera umieścić puree z dyni, dodać mąkę, proszek, pestki dyni i 3/4 masy czekoladowej - już wystudzonej
  • całość miksować aż do połączenia się składników
  • wyłożyć ciasto do formy wysmarowanej masłem, wstawić do nagrzanego piekarnika do 180 stopni i piec około 30-35 minut
  • tuż przed podaniem polać pozostałą masą czekoladową



Smacznego ;)



8 komentarzy:

  1. Czekolada ♥ Dynia ♥ Piękna forma ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też króluje dynia :) A takiego dyniowego brownie jeszcze nie jadłam... Jeszcze :))) Foremka-kwiatek... Piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, takie brownie to dopiero musi być czysta rozkosz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszne, własnie zrobiłam :) tylko zamiast masła użyłam oleju kokosowego a zamiast cukru ksylitol- wyszło wsaaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne ciacho,piękne talerzyki.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama masa czekoladowa przepyszna ...ale ciasto nie wyszło.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...