logo

wtorek, 31 stycznia 2012

Krem z soczewicy i pomidorów

Dawno nie miałam zupy krem, która oprócz swoich walorów smakowych ma jeszcze duszę przemytnika - zmiskowana jest chętnie jedzona nawet przez mięsożernych i kluchowych potworów;)




Składniki na 2 l zupy:

  • 5 marchewek
  • 1 pietruszka
  • 1/4 selera
  • 1 por
  • 8 łyżek ziaren czerwonej soczewicy
  • 0,5 l pomidorów  w zalewie (jak Ktoś nie ma swoich to takie obrane z puszki)
  • 2 liście laurowe, 4 ziela
  • sól, pieprz  do smaku
  • 3 łyżki śmietany 18%  do zup i sosów

Przygotowanie:
  • warzywa obieramy, myjemy, kroimy na takie kawałki żeby się zmieściło w garnku - bo i tak wszystko będziemy miskować blenderem na krem
  • wstawiamy, zalewamy zimną wodą, dodajemy liście laurowe i ziele i gotujemy na średnim ogniu do miękkości warzyw, jakieś 30-40 minut
  • po tym czasie dosypujemy soczewicę i dalej pod przykryciem gotujemy 15-20 minut, aż soczewica nam się ugotuje na miękko
  • dodajemy pomidory, zagotowujemy i wyłączamy
  • wyciągamy ziele i liście laurowe
  • zupę miskujemy blenderem na gładki krem, dodajemy śmietanę , przyprawiamy solą i pieprzem do smaku 



Smacznego:)

  


Do zabawy zaprosiła mnie PeeS

ZASADY
1.Opublikuj u siebie na blogu logo taga.
2.Napisz kto Cię otagował.
3.Otaguj co najmniej 5 bloggerek.
4.Wymień i opisz kilka swoich ulubionych seriali.


Moje ulubione seriale, które polecam to:

1. Gotowe na wszystko - bardzo ciekawe i pełne niesamowitych przeżyć z dnia codziennego sytuacje, które dotyczą 4 przyjaciółek mieszkających na przedmieściach USA, na zewnątrz idealne życie, mężowie, dzieci, praca, przyjaźnie, jednak to tylko pozory, chociaż można je brać za wzór prawdziwych przyjaciółek . Powstało już 8 sezonów - uwielbiam bohaterki tej serii, każdą za co innego, jakby się przyjrzeć, każdy z nas znajdzie w sobie jedną z cech tych bohaterek...

2. Siostra Jackie - rewelacyjnie przedstawiona praca pielęgniarki w dużycm szpitalu w USA, podwójne życie, a może i potrójne, świetna gra aktorska. Wciąga tak, że nie można się doczekać kolejnego odcinka a co dopiero sezonu.Główną rolę gra gwiazda Rodziny Soprano - Edie Falco.


3. Rodzina Soprano - amerykański serial o Tonym Soprano i jego rodzinie -tej najbliższej i tej mafijnej. 


4.Dr. House - intrygujacy, irytujacy, inteligentny i nie zastąpiony dr Gregory House i jego zespół.


5. Cudowne lata - ulubiony serial mojej młodości - perypetie i dzień codzienny rodziny Arnoldów i ciągłe rozterki Kevina, och co to były za czasy;)

Do zabawy zapraszam: Paulinę,  PrzecinkowąOliwkaKasię i Eli




9 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam kremy, za to reszta brygady nie za bardzo... :( Musi być ziemniak, marchewka i mięso - wszystko w kawałkach. Twój krem wygląda pysznie zjadłabym taką miseczkę z dokładką! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie wszyscy uwielbiamy kremy, ale był czas, że robiłam non stop i się nam przejadły.
      Teraz znowu zagoszczą na naszym stole;)

      Każdy zjadł po 2 miski, niewiele zostało;)

      Usuń
  2. Soczewica i pomidorki pasują do siebie jak ulał! U mnie jutro na blogu też zupka z ich udziałem - marokańska!

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację, soczewica i pomidory idealnie do siebie pasują.
    jutro zaglądam na Twój blog za Twoją zupą;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam zupy kremy :)no i mam wreszcie przepis na zalegającą w szafce soczewie :)

    P.S. A u mnie też dzisiaj zupa krem :D ale przepis dodam jutro bo do kina lecę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak soczewica może zalegać w szafce!!!!

      Miłego oglądania i czekam na Twoje przepisy;)

      Usuń
    2. Jakoś nie mam do niej przekonania ;P ale wypróbuję :)

      Usuń
    3. Czerwona soczewica jest przepyszna, często dodaję ją do zupy jarzynowej, kalafiorowej, ot tak, żeby mi tylko ją zagęściła.

      Próbowałam też zielonej i mi nie podchodzi, ale czerwona jest u mnie w kuchni na stałe, mam nadzieję, że się przekonasz;)

      Usuń
  5. Soczewicę uwielbiam! Ale jeszcze nie przerabiałam jej na zupkę krem. Smakowicie się zapowiada;)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...