logo

wtorek, 14 lutego 2012

Barszcz biały

Korzystając z przepisu Bożeny miałam przyjemność zrobić bardzo smaczny barszcz biały z dodatkiem kiszonej kapusty.


Cytuję za autorką, a w nawiasie moje malutkie zmiany;)



Składniki:
  • 2 białe kiełbasy ( u mnie 6)
  • 0,60 kg kiszonej kapusty
  • liść laurowy
  • 3 ziarenka ziela angielskiego
  • sól, pieprz
  • garść majeranku
  • 2 op. barszczu białego
  • 3 ząbki czosnku
  • 20 dkg śmietany
  • 6 jajek ugotowanych na twardo

Przygotowanie:
  • do garnka z wodą - około 1,5 l wkładamy liść laurowy i kiełbasę, solimy i gotujemy na wolnym ogniu około 20 minut
  • wyjmujemy kiełbasę, a do wywaru dodajemy kiszoną kapustę, ziel i czosnek, gotujemy około 40 minut
  • odcedzamy, wywar zostawiamy( kapustę można wykorzystać do czegoś innego, np. pierogów)
  • barszcze rozrabiamy w szklance wody i wlewamy do wywaru, doprawiamy
  • zabielamy śmietaną i wsypujemy majeranek, gotujemy jeszcze 5 minut
  • kiełbasę kroimy w plasterki, a jajko na cztery i nalewamy barszcz




Smacznego;)

3 komentarze:

  1. Trzask, prask... wystarczy że pomyślałem: "zjadłbym chętnie pyszny biały barszczyk" a tu ci niespodzianka! Żonka czyta w myślach! Barszczyk na piątkę! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. O widzisz! Jak mężuś chwali:) a barszcz biały, żur- moje kochane zupki. Choć z kapustą kiszoną nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam biały barszcz! Z białą kiełbasą i z jajkiem jest pycha! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...