logo

czwartek, 16 lutego 2012

Faworki - chrusty - Moje ulubione!

Wczoraj miałam pełne ręce roboty i jedyne co udało mi się zrobić to faworki, smażyłam je o 21- szej.
 Myślałam, że troszkę więcej ich zostanie na dziś, źle myślałam, jeszcze wczoraj pożerli połowę!!!


Z tej porcji wychodzą 3 kopiaste talerze, korzystałam z tego przepisu po raz pierwszy i jestem bardzo zadowolona - Oni też, czytaj: moje chłopaki;)




Składniki:
  • 2, 5 - 3 szklanki mąki- zacząć od 2,5 szklanki, dosypywać jakby ciasto się kleiło
  • 4 żółtka
  • 200 g kwaśniej śmietany 18%
  • szczypta soli
  • 2 łyżki spirytusu
  • cukier puder
  • olej do smażenia
    

Przygotowanie:
  • mąkę wymieszać ze śmietaną
  • zrobić wgłębienie i dodać żółtka i sól
  • dokładnie wyrobić ciast, około 10-15 minut i wybić je wałkiem do ciasta około 2-3 minut, odłożyć na 10 minut przykryte ściereczką, żeby odpoczęło
  • rozgrzać olej w rondlu
  • ciasto podzielić na 4-5 części i jak najcieniej rozwałkować
  • wycinać w prostokąty 3 x 10 cm, naciąć w środku, przełożyć jeden koniec i smażyć z obu stron na złoty kolor
  • wykładać na talerz z ręcznikiem papierowym, żeby odsączyć nadmiar tłuszczu
  • posypać cukrem pudrem i zajadać się do ostatniego faworka



Smacznego;)

9 komentarzy:

  1. Śliczne faworki, domyślam się że zniknęły w trybie natychmiastowym :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję;) Śniadanie tylko skubnęli i pochłonęli resztę, zostały mi 3 sztuki, zrobię sobie kawkę i spokojnie zjem... I tak Tłusty Czwartek u mnie już dobiegł końca!

      Usuń
    2. Ja jeszcze nie wystartowałam i nie wiem nawet czy zacznę pączkować.Jakoś mi się nie chce w tym roku :P Ale chociaż może jednego małego pączusia skubnę... ;)

      Usuń
  2. Faworki wyglądają jak lekko i zachęcająco! U mnie dziś pączkowo:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super- ja tez bym pozarla na ich miejscu ;) Ja moje faworki pewnie dopiero w Ostatki zrobie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ich poprostu zrobiłam za mało;( Młody chodzi i pyta, gdzie schowałam faworki?;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie Ci wyszły. Cieszę się, że przepis się przydał :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, przepis jest idealny, będę często z niego korzystać;)
      Muszę tylko robić z podwójnej porcji bo bardzo szybko znikają;)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...