logo

środa, 21 marca 2012

Drożdżowe z czereśniami, truskawkami, żurawiną i kruszonką

W lodówce drożdże czekają na swój happy end, zostało jeszcze 40 g, będę musiała "coś" wykombinować, bo otwarte już nie lubią poleżeć. Muszę wykorzystać czereśnie i truskawki z kompotu z ubiegłego roku. Dodatek suszonej żurawiny sprawia, że ciasto wilgotne od owoców ze słoików, cudnie zaskakuje jak natrafi się na jędrny koralik;) Chrupiąca kruszonka z płatkami migdałów dopełnia smaku.

 

Mowa o drożdżówce z owocami!


Krojona jeszcze gorąca, popijana zimnym mlekiem!

Przepis z kuchni pełnej smaków, dodatki i kruszonka moja;)



Składniki na blaszkę 35 x 25:
  • rozczyn: 60g drożdży, łyżka cukru, 2 łyżki mąki, 3-4 łyżki ciepłego mleka
  • 3 szkl. mąki
  • 3 jajka (jeśli bardzo małe to 4)
  • pół szkl.cukru
  • pół szkl. ciepłego mleka
  • szczypta soli
  • cukier waniliowy (opcjonalnie)
  • mniej jak pół szklanki oleju
  • owoce

Przygotowanie:
  • zrobić rozczyn: pokruszyć drożdże, dodać cukier, mąkę i mleko, odstawić na 10-15 min. do wyrośnięcia 
  • wsypać pozostałe składniki do miski i wyrobić  ręką, bądź drewnianą łyżką tak, aby wszystkie składniki dokładnie połączyć, odstawić na 1 godz. do wyrośnięcia
  • po tym czasie zamieszać ciasto i odstawić jeszcze raz na 1 godzinę
  • następnie przełożyć na blaszkę, posypać owocami i odstawić na jakieś 30-40 min. 



  • przygotować kruszonkę: 50 g masła, 50 g cukru, 30 g mąki, 30 g płatków migdałów - zagnieść
  • piekarnik nagrzać do 180°C, posypać ciasto wcześniej przygotowaną kruszonką i wstawić ciasto,  piec około 30-40 min. 

  
Smacznego;)

14 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda :) Zjadłabym kawałeczek, może sama dzisiaj upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robi się sama, pachnie w domu na całego, cudnie kiedy wyrasta,a Ty ją zamieszasz zmuszasz do ponownej pracy! Polecam, zrób!

      Usuń
  2. O pamiętam jak moja mama takie robiła:)) i wolałam te drożdżowe "Bałabuchy" (ona je tak nazywa) niż wszelkie torty! Pychota!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Mama też pysznie robiła drożdżówki, najlepsze były jagodzianki, muszę zdobyć od niej w końcu te zeszyty!;)

      Usuń
  3. drożdżowe z kruszynką to moje ukochane ciasto:) szkoda, ze tak daleko mieszkasz! wpadłabym z miłą chęcią :)i nie chodzi mi tylko o ciasto rzecz jasna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam mega uśmiech dzięki takim miłym słowom;):):) Może kiedyś się spotkamy w realu, tego nie wie nikt... Ślę dużo słonka i uśmiechu do Ciebie!

      Usuń
  4. Jak się przyjemnie zrobiło:)Uwielbiam drożdżowe ciasta z owocami a jeszcze bardziej kruszonkę z migdałami ale narobiłaś mi ochoty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsze drożdzowe ciasto robi mój M., daje wszystko na "oko" i za każdym razem jest inna i za każdym pyszna! ALe ta moja znowu Jemu bardzo smakowała, tylko blacha została,... do umycia;)

      Usuń
  5. Marzę teraz o tym cieście! Wspaniałe :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudne :D Z kruszonką lubię najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam z kruszonką, mój synek tylko czystą drożdżówkę z kruszonką uwielbia, następna będzie specjalnie dla niego;)

      Usuń
  7. Uwielbiam takie drożdżowe ciasta. Najlepsze robi moja mama, zawsze z ciepłym mlekiem na śniadanie:) Też się przymierzam do drożdżowej babki w weekend, ale bez alergenów!Trzymaj kciuki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Mama robi najlepsze jagodzianki w sezonie! Trzymam kciuki, tez bym jakąś upiekła taką po Twojemu, może wspólnie upieczemy jakąś na weekend, musiałabym tylko wiedzieć jakie składniki mam sobie sprawić, bo takich jak Ty napewno w mojej kuchni nie znajdziesz;(

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...