logo

czwartek, 31 maja 2012

Kurczę pieczone

Dawno nie piekłam kurczaka w całości, a jest to o tyle pyszna sprawa, że wystarczy go odpowiednio doprawić, odstawić na dobę albo kilka godzin do lodówki a potem już tylko upiec.
Żeby było łatwiej, dodatek do obiadu w formie ziemniaków dodajemy do tego samego naczynia.




Moi chłopcy uradowani na widok kurczaka, ja też zjadłam ze smakiem, tymbardziej, że cała miska sałaty z rzodkiewką i śmietaną towarzyszyła nam w obiedzie.




Składniki:

  • świeży kurczak o wadze do 1,4 kg
  • ulubione zioła i przyprawy, u mnie świeże zioła: majeranek, tymianek, curry, kolendra oraz przyprawy: papryka słodka, papryka ostra, sól morska
  • 4 cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 cytryna
  • 1/2 szklanki oleju rzepakowego
  • 7 ziemniaków

Przygotowanie:
  • kurczaka umyć, osuszyć, podważyć skórę na całej jego powierzchni i natrzeć dokładnie przyprawami (dzięki temu mięsko jest smaczne, czuć w nim wszystkie przyprawy)
  • do środka włożyć cząstki cytryny, wycisnąć zostawić, dodać czosnek, całe gałązki ziół i dużą cebulę
  • resztą cebul pokrojonych na cztery obłożyć kurczaka naokoło, polać olejem rzepakowym i z wierzchu posolić świeżo zmieloną solą
  • zostawić w lodówce na całą noc
  • następnego dnia obieramy kilka ziemniaków, dzielimy na pół, dodajemy do kurczaka, poprostu układamy obok, posypujemy przyprawami -ja użyłam Vegety do warzyw, ostatnio wygrałam;) 
  • piekarnik nastawiamy na 220 stopni i wstawiamy nasze naczynie z kurczakiem odkryte na 30 minut
  • po tym czasie temperaturę zmniejszamy do 190 stopni, przykrywamy i pieczemy godzinę



  •  szykujemy jakąś jarzynkę czy sałatkę, ja podałam do obiadu sałatę masłową z rzodkiewkami  z kwaśną śmietaną




Smacznego;)

14 komentarzy:

  1. O tak, potwierdzam, to same pyszności! :)
    Pozdrowienia ciepłe! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to obiad, ktory zawsze się udaje i smakuje;) Pozdrawiam Kochana!

      Usuń
  2. Ulala kochana, ale mieliście wyżerkę!!! Ja dzisiaj też mam w planach kurczaczka, ale w kawałkach niestety :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było pysznie, teraz pewnie raz w tygodniu będę kombinować "coś" z całym kurczakiem;)

      Usuń
  3. Takie dania mi się bardzo pozytywnie kojarzą z domem rodzinnym - i chyba to jest w nich najfajniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w domu rodzinnym Mama piekła udka z ziemniakami na dwóch blachach, nie było czasu na cięcie kurczaka przy 7-mio osobowej gromadzie;)

      Usuń
  4. Taki kurczak to pyszna sprawa :) Do tego ta sałata, mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To danie jest zawsze udane, pod warunkiem, że tak jak napisałaś, wcześniej poleży w marynacie i jest jedzone zaraz po wyjęciu z pieca.
    Az tu pachnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego Aniu, ja jak przyprawiam to mięso, nie skórę i wtedy wychodzi bardzo, ale to bardzo smakowity kurczak;) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Taki pieczony kurczak to jednak jest świetne danie, niewielkim wysiłkiem można uzyskać pyszny obiad dla całej rodziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie tak! Nacieram tym co najbardziej lubisz, do środka możesz włożyć owoce, zioła, warzywa i po upieczeniu masz pyszny obiad:)

      Usuń
  7. U nas często piecze się kurczaka, bardzo go lubimy (choc mi ostatnio jakby sie troche przejadł:)) ..... a piekłaś kidyś na butelce piwa?? Pyszny jest:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dawno nie piekłam;) A na butelce z piwem też piekę, mam przepis na blogu;) Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...