logo

poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Śniadanie do łóżka

Weekend upłynął mi bardzo pracowicie, w sobotę pojechaliśmy na szaber do Mamy, skąd nawiozłam troszkę tego i owego, więc wczoraj cały dzień kroiłam, obierałam, doprawiałam, pakowałam w słoiki, pasteryzowałam... i mam;)

Jedynie na śniadanie miałam czas, bo jak zawsze wstałam pierwsza, chłopcy spali, stąd na spokojnie usmażyłam kakaowe naleśniki, które zjedliśmy napakowane owocami i polane jogurtem, palce lizać!



Składniki:

  • 0,5 l mleka
  • 0,25 kg mąki tortowej
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 łyżka cukru wanilliowego
  • 2 kopiaste łyżki słodkiego kakao
  • szczypta soli
  • ulubione owoce, jogurt naturalny

Sposób wykonania:

  • jajka i mleko umieszczam w misce, miksuję do połączenia się i dodaję olej
  • następnie szczypta soli, cukier waniliowy, mąka i kakao, miksujemy do połączenia się wszystkich składników
  • na rozgrzaną patelnię ze średnio ustawionym ogniem-ciepłem wylewam porcję ciasta i smaże z obu stron po około 1,5 - 2 minuty ( w zależności od możliwości kuchenki)
  • wykładam na talerz i dodaję ulubione owoce, u nas były banany, nektarynka, śliwka, kiwi i borówki, całość polana jogurtem naturalnym



Smacznego;)


21 komentarzy:

  1. Och, takie z owocami to po prostu marzenie! A wiesz, Ewa, że ja jeszcze kakaowych naleśników nie robiłam... jakoś nie przyszło mi do głowy, by kakao do ciasta dosypać :)

    Pozdrawiam serdecznie i poniedziałkowo,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie chłopcy są mączni, mleczni, jajeczni, więc wymyślam, kombinuję i smażę;)

      Usuń
  2. Łał! To wygląda naprawdę świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyobraziłem sobie Twoją rodzinę jak w filmie zajadającą śniadanie w piżamie o poranku w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W weekendy bardzo często ajdamy w trójkę w łóżku. Jak jeszcze nie byliśmy rodzicami, to nigdy bym nie pomyślała, że tak będę robić, kiedyś by mi przeszkadzały okruszki, myślałabym, że to takie... nie fajne, nie apetyczne,... teraz na szczęście tak nie myślę i dlatego tak wiele mnie nie omija cudownych chwil;)

      Usuń
  4. Uwielbiam naleśniki, a kakaowe z górą owoców, pycha;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Naleśniczki wyglądają obłędnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. takie sniadanie bym chciała dostać :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Też bym chciała dostać takie śniadanie do łóżka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałabym dostać takie śniadanie do łóżka..
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie śniadanie do łóżka to jest dopiero udany początek dnia!
    Cudnie :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na słodko, kakaowo, bajecznie, z moimi chłopakami.... ach... sama się rozmarzyłam;)

      Usuń
  10. Pięknie i smakowicie wygladają z masą świeżych owoców, pyszne śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój M. odkrył, że lubi borówki, dla tego faktu, warto było zrobić takie śniadanie, bo i mąż i synek mają dłuuugie zęby na warzywa i owoce;)

      Usuń
  11. jeśli sama sobie śniadania do łóżka nie przygotuje i nie zaniose to nikt mi nie przyniesie... słyszę tylko "co na śniadanie?" ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak słyszę, chociaż od czasu do czasu mój M. mnie miło zaskakuje;) Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...