logo

czwartek, 27 września 2012

Mój pierwszy chleb z maszyny

Jak wiecie chleby piekę od ponad pół roku, na zakwasie żytnim, pszennym, żurkowym i na drożdżach. Także bułeczki, chałki i bagietki już opanowałam i ciągle z przyjemnością poznaję nowe smaki, nowe przepisy.

Udało mi się wygrać wypiekacz do chleba w akcji "Upiecz smakowity Chleb" , dopiero się z nim zapoznaję, ale już go bardzo lubię.
Jest cichutki, ładnie wygląda i pierwszy chlebek wyszedł wspaniale, w niespełna 1,5 godziny był gotowy.


Maszyna troszkę mi pomoże, bo w międzyczasie, kiedy zakwasowe chlebki będą sobie rosły i czekały na miejsce w piekarniku, nastawię szybciutko drożdżowy i sam się zrobi;)


Dodatkowym atutem jest możliwość przetwarzania warzyw i owoców na konfitury i dżemy.
Coś będę kombinować jeszcze w tym roku;)

Koniec tego długiego wstępu, zapraszam na przepis z książeczki - instrukcji obsługi, w pierwszej kolejności je wypróbuję, a ten już dziś polecam.
Ważne jest dodawanie składników w określonej kolejności, najpierw płyny - woda, mleko, olej, masło, potem sól, cukier, mąka, drożdże.





Składniki na bochenek 900g:

  • 330 ml wody
  • 3 łyżki oleju
  • 2 łyżeczki soli
  • 4 łyżki cukru
  • 600 g mąki pszennej typ 550
  • drożdże suche 2 łyżeczki - dałam 18 g świeżych

Przygotowanie:
  • do pojemnika maszyny wlewamy wodę
  • dodajemy olej, następnie sól i cukier
  • na to wszystko wsypujemy mąkę, ja zawsze dodatkowo ją przesiewam
  • na wierzch rozdrobnione drożdże
  • umieszczamy pojemnik w maszynie, zamykamy i włączamy odpowiedni program, w tym wypadku był to program 6
  • po półtorej godzinie, jak wypiekacz skończył swoją pracę, za pomocą łapki sylikonowej wyciągamy chleb z maszyny, następnie z formy - dosłownie z niej wyskakuje i zostawiamy na godzinę do kratce do wystygnięcia


Smacznego;)

19 komentarzy:

  1. "Maszyna troszkę mi pomoże, bo w międzyczasie, kiedy zakwasowe chlebki będą sobie rosły i czekały na miejsce w piekarniku, nastawię szybciutko drożdżowy i sam się zrobi;)"

    Dokładnie taki sam mam system ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię chleby z maszyny - niektóre biją nawet te zachwalane na zakwasie :p

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewa,

    ale Ty jesteś szybka! Ja swoją maszynę wypróbuję dopiero w weekend. Ale widzę, że u Ciebie przepisy z książeczki się sprawdzają, bo wyszedł Ci cudny chleb. To dobrze wróży i jest szansa, że i mi się uda go zrobić :)

    Serdeczności,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały! Gratuluję wygranej!

    OdpowiedzUsuń
  5. Też jak kupiłam maszynę to zaczynałam od takich najprostszych z dołączonej książeczki. Muszę przyznać, że nadal czasem z nich korzystam, dorzucając tylko jakieś dodatki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z taką maszyną to naprawdę jest wygoda, zwłaszcza gdy nagle w niedzielę późnym wieczorem okaże się, że nie ma chleba na poniedziałkowe śniadanie :) Dostaliśmy taki wypiekacz do chleba w prezencie ślubnym i na początku prawie codziennie piekłam w nim chleby. Teraz używam go od czasu do czasu, no i zawsze wykorzystuję go do robienia konfitur :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chlebek wygląda pięknie! Marzy mi się taki wypiekacz:)

    OdpowiedzUsuń
  8. gratuluje takiej wygranej:) jestem ciekawa przyszłych wypieków:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaki perfekcyjny :) nie piekłam nigdy chleba w maszynie, ale z pewnością to fajna sprawa

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam wrażenie, że chyba każdy jest zadowolony z maszyny do chleba :) Gdyby nie to, że pewnie taki chleb jadłbym przez 2 tygodnie to też zaopatrzyłbym się w takie cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję wygranej! Super, że jest to maszyna do wypieku chleba, bo liczę na to, że będę mogła się zainspirować Twoimi przepisami :) Ja dzisiaj próbuję chlebek dyniowy, a w maszynie najczęściej wyrabiam ciasto drożdżowe, bo pięknie wyrasta i nie trzeba pilnować temperatury w domu (u mnie jest zwykle chłodno).

    OdpowiedzUsuń
  12. Moi dawni współlokatorzy mieli taką maszynę, niestety nie używali jej - a wiele razy miałam ochotę na świeży chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. piękny chlebek! aż poczułam w wyobraźni ten niesamowity zapach.. : )

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję Wszystkim za komentarze i zachęcam do wypieku tego chleba. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Tak sie wlasnie zastanawaim nad zakupem takiej maszyny..ten chleb tak pieknie wyglada

    OdpowiedzUsuń
  16. ja maszynę mam już prawie 2 lata :) i piekę w niej na okrągło :)
    przez pewien czas piekłam chlebki na zakwasie i wtedy też często ciasto wyrabiałam w maszynie. W mojej kuchni jest niezastąpiona:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...