logo

wtorek, 25 września 2012

Buraczki z czosnkiem

O mało co przegapiłabym pyszny przepis na buraczki, może jeszcze Ktoś zdąży zrobić.
Ja w tym roku zrobiłam tylko 3 rodzaje, te zwykłe, te z czosnkiem i marynowane, ale o nich już w następnym sezonie;)


Buraczki z tego przepisu robi się bardzo szybko, jak wiadomo najdłużej trwa ich zerwanie, umycie, ugotowanie - około 1-1,5 godziny.
Zawsze ciasno układam je w dużym garnku i zalewam zimną wodą. Sprawdzam widelcem już  po pierwszej godzinie czy są miękkie. Wyciągam je do dużej miski, zalewam zimną wodą i odrazu obieram, skóra schodzi z nich wtedy idelanie. I nie bawię się w ścieranie na ręcznej tarce, wrzucam buraczki do maszynki elektrycznej,  trwa to naprawdę kilka minut.




Składniki:
  • 5 kg tartych buraczków
  • 1 łyżka soli
  • 8 ząbków czosnku

Przygotowanie:
  • w dużej misce wymieszać buraczki z solą
  • dodać rozgniecione ząbki czosnku, bardzo dokładnie wymieszać
  • ponakładać ciasno do słoików
  • pasteryzować 20 minut od zagotowania

Prawda, że łatwo?;)



Smacznego;)

Przepis dodaję do akcji Skarby Jesieni w Kuchni Alergika


20 komentarzy:

  1. Łatwo! A potem tylko wyskok ze słoika na talerz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak piszesz Kasiu, najlepsze są teraz, bo są mega słodkie;)

      Usuń
  2. z czosnkiem jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa jestem jak one smakują:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są bardzo czosnkowe Aniu, pyszne na ciepło z kropelką oliwy;) do zrazików, bitek wołowych, żeberek...;)

      Usuń
  4. Nigdy nie łączyłem buraczków z czosnkiem, no może poza barszczem, ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tomku, jak luisz czosnke, spróbuj kiedyś dodać sobie ot tak, do jednej porcji obiadowej i zobacz, czy będzie Ci smakować;)

      Usuń
  5. Z czosnkiem nigdy nie robiłam :) zaprawianie buraczków zaplanowałam na sobotę i na pewno zrobię kilka słoików. Najwięcej będzie z jabłkiem, trochę z papryką i cebulą. Też się nie bawię w ręczne tarcie, zresztą jak ja robię hurtem 20 kg to bym cały dzień w buraczkach siedziała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie z papryką i cebulą odpadają, bo ja papryki nie mogę. Najwięcej robię tych moich zwyklych tartych;) I ja też przerabiam takie większe ilości;)

      Usuń
    2. Są naprawdę pyszne, godne polecenia!!!

      Usuń
  6. Kocham wszystko co z burakiem ma cokolwiek wspólnego, ale marynowanych nigdy sama nie robiłam. Pieknie proszę o przepis nie każ czekać do przyszłego sezonu - uschnę z tęsknoty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham wszystko co z burakiem ma cokolwiek wspólnego, ale marynowanych nigdy sama nie robiłam. Pieknie proszę o przepis nie każ czekać do przyszłego sezonu - uschnę z tęsknoty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu wybacz mi proszę, ale w tym roku się nie wyrobię i musisz poczekać, a warto;) Najwyżej wyślij mi swojego meila a ja Tobie prześlę mój przepis, bo publikować posta na ich temat już w tym sezonie nie będę;( Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Witam,
    mam prośbe mogłabyś napisać krok po kroku jak pasteryzujesz przetwory? Dziekuje za Twojego bloga bo dzięki niemu mam ogromną ochote na robienie przetworów, tym bardziej że kupiłam dom z ogródkiem i sadem gdzie mam wysyp samych dobroci, tylko z tą pasteryzacja nie wiem jak sobie poradzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, szkoda, że tylko nie wiem Komu;(

      Proszę jeszcze poczekać kilka dni, za chwilkę wracam do blogowania i pierwszym postem po powrocie będzie moja piwnica, tak więc w nim zawarte oprócz tegorocznego podsumowania będzie wszystko o moich zasadach udanych przetworów w tym szczegółowo opiszę pasteryzację.

      Pozdrawiam i zazdroszczę domu z ogródkiem i sadem, ja z takiego pochodzę a mieszkam w bloku;(

      Usuń
  9. ja robie przetwory co rok, oja rodzina je uwielbia dzis mojeg ogrodka mam piekne burai i sorzstam zprzepisuod ciebie, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Oooo fajny przepis moze wykorzystam . Obserwuje i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. prosty przepis, ale czy do tych buraków z czosnkiem nie trzeba dodawać octu?

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny przepis. Ja kupiłam 10 kg. buraczków i połowę zrobiłam z odrobiną octu-pół szklanki, a drugą połowę - 5 kg. buraczków z czosnkiem. Moja babcia radziła dodawać po 1 zielu angielskim i 1 liściu laurowym do każdego słoika. Innym razem usmażyłam na oleju drobno pokrojoną cebulkę i dodałam ją do startych na grubych oczkach buraczków. Doprawiłam nieco tylko cukrem, solą i nieco octem do smaku. Potem pasteryzowałam. Ja pasteryzuję 20-30 min., następnie wyjmuję słoiki i odwracam je do góry dnem na ściereczkę.....PYCHA!!!!! Polecam.
    Pozdrawiam, Renata

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...