logo

piątek, 19 października 2012

Przepis z opakowania - sałatka z soczewicy

Najbardziej lubię soczewicę czerwoną, chociaż na każdą z nich znajdę sposób, jednak ta, wydaje mi się uniwersalna i pasuje do wielu potraw.


Dziś zapraszam na pyszną sałatkę, której przepis pochodzi z opakowania soczewicy czerwonej firmy Sante - ja zrobiłam z połowy porcji i z niej wyszły mi te dwie miseczki sałatki, przepis - proporcje podam jak na opakowaniu.




Składniki:
  • 2 szklanki ugotowanej soczewicy (gotujemy w niewielkiej ilości osolonej wody, żeby było około 0,5 cm nad soczewicą, na średnim ogniu około 10-15 minut, często mieszając)
  • 1 cebula
  • 1 jabłko
  • ząbek czosnku
  • zioła prowansalskie - około 2 łyżeczek
  • natka pietruszki lub koperek - dałam natkę
  • pół szklanki sosu z majonezu i jogurtu naturalnego - pół na pół
  • starty żołty ser lub feta

Przygotowanie:
  • ostudzonę soczewicę przełożyć do miski
  • jabłko pokroić w kostkę, dodać do miski
  • cebulę w drobną kosteczkę - dodatkowo przelałam wrzątkiem, dodać do miski
  • czosnek wycisnąć, dodać do miski
  • dosypać zioła, wlać sos, dokładnie wymieszać
  • podawać posypane żołtym serem lub fetą, wybrałam żołty ser i posypać natką pietruszki



Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...