logo

środa, 28 grudnia 2011

Piernik z dżemem z zielonych pomidorów

Piernik upiekłam z Kwestii Smaku - jest naprawdę pyszny i szybki w przygotowaniu i gwarantuję, że wyjdzie każdemu. Ja dodałam tylko więcej przyprawy do piernika, cynamonu i miodu oraz orzechy włoskie do środka, żeby było też inaczej - przełożyłam go dżemem z zielonych pomidorów, ale o tym już za chwilę;)



Składniki na keksówkę:
  • 125 g masła
  • 250 g brązowego cukru
  • 3 łyżki miodu
  • 5 łyżek przyprawy korzennej
  • 2 łyżki cynamonu
  • 2 łyżki kawy zbożowej-Inka
  • 250 ml mleka
  • 300 g mąki
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • garść pokrojonych orzechów włoskich

Przygotowanie:
  • piekarnik nagrzać do 175 stopni, keksówkę wysmarować masłem i obsypać otrębami albo bułką tartą
  • w dość szerokim garnku rozpuścić masło, dodać cukier, chwilę pogotować na małym ogniu, dodać miód, przyprawę korzenną i cynamon, wymieszać i zdjąć z ognia
  • chwilę odczekać i dodawać kolejno: sodę, kawę, mleko i roztrzepane jajka, wszystko energicznie zamieszać - masa się pieni i unosi w garnku, mieszając dodawać stopniowo mąkę, masę dokładnie wymieszać, żeby nie było w niej grudek, dodać orzechy (jak lubimy)
  • wylać do przygotowanej formy i wstawić do piekarnika na około 40-50 minut - piec do suchego patyczka
  • po upieczeniu wyjąć z piekarnika i zostawić do całkowitego ostygnięcia
  • przekroić na pół (chyba, że nie chcemy go niczym przekładać) i posmarować ulubionym dżemem, jak dla mnie nie ma reguły jaki to będzie smak, użyłam dżemu z zielonych pomidorów, bo smakuje troszkę orientalnie i dla mnie fajnie komponuje się z piernikiem
  • następnie polewamy ciasto grubą warstwą polewy czekoladowej - u mnie niezmiennie polewa z czekolady i masła -  100 g czekolady, 50 g masła 
  • wierzch piernika posypałam połówkami suszonej żurawiny





Smacznego:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...