logo

środa, 28 grudnia 2011

Kompot z suszu i Kompot z czerwonego wina

Dla mnie Święta bez kompotu z suszu to nie Święta. Zawsze gotowałam tradycyjny kompot z suszu, ale w tym roku zawitał do nas także i już z nami zostanie kompot z udziałem wytrawnego czerwonego wina - przepis dostałam od Księgowej ;)



Komopot z suszu:

  • 5-7 plastrów suszonych jabłek
  • 3 gruszki wędzone lub suszone
  • 15 najlepiej wędzonych śliwek z pestką
  • 5 moreli
  • 3 łyżki miodu lub brązowgo cukru
  • woda
do dużego garnka wsypać owoce i zalać zimną wodą, na małym ogniu gotować około 45-60 minut i wyłączyć, aby naciągnął smakiem ( ja wstawiam kompot zawsze z rana w dniu Wigilii), dosłodzić do smaku.



Kompot z winem:
  • butelka czerwonego wytrawnego wina
  • laska wanilii
  • 4 figi
  • garść rodzynek
  • garść suszonych śliwek
  • woda
wsypać owoce, zalać winem i na początek 2 szklankami wody, gotować na małym ogniu około 45 minut, wyłączyć i w razie potrzeby dolać wody, żeby nie był tak mocny ;)


1 komentarz:

  1. Muszę zapytać mamę jak robi swój kompot, sama jeszcze nie miałam okazji przygotować, ale wiem już gdzie szukać przepisu:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...