logo

środa, 11 stycznia 2012

Batoniki czekoladowo-kukurydziane z żurawiną, słonecznikiem i kawałkami czekolady

Chciało nam się "coś" słodkiego, ciasta nie chce mi się piec, a w szafce są tylko czekolady...

W słoiku od m-ca zalegają płatki kukurydziane - bo przecież takie czyste "kłują " w zęby, stąd wyjęłam co nie co z szafek, rozgrzałam co trzeba, pokroiłam, rozpuściłam, wymieszałam i gotowe:)





Składniki na formę o wymiarach 15 x 20:

  • 75 g masła
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • 2 łyżki golden syrupu 
  • 3 łyżki ziaren słonecznika
  • 3 łyżki suszonej żurawiny
  • 3 łyżki pokrojonej mlecznej czekolady
  • 1 1/2 szklanki płatków kukurydzianych
  • 1/2 szklanki płatków owsianych

Przygotowanie:
  • masło rozpuścić w garnku, dodać golden syrup i gorzką czekoladę, mieszać do całkowitego połączenia się składników i zdjąć z ognia
  • wsypać słonecznik, płatki jedne i drugie, żurawinę i czekoladę, wymieszać i wyłożīć do formy, wyrównać i poczekać aż całkowicie ostygnie  - minimum 3-4 godziny




(u nas po 40 minutach już było konsumowane, teraz spijamy litry wody - bo jest i chrupiące i mega słodkie; zdjęcia robione jedną ręką, bo już chcieli jeść, więc odganiałam tych moich obżarciuchów )

Smacznego:)

6 komentarzy:

  1. Muszę dość często bawić się w "przemytnika", czekoladę to by zjedli całą, a tak po 2 kawałeczki batonika i głód słodkości zaspokojony, a produkty wykorzystane:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł i tak apetycznie wygląda :) Spróbuj zrobić kiedyś "Rocky road" Nigelli Lawson - słodkie, pyszne, chrupiące, czekoladowe, u mnie w domu robi furorę :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy tego ie robiłam - musi być pyszne, tyko tam jest duuużo czekolady, a w tym moim szybkim wymyślonym jakieś 80 g, reszta to płatki, słonecznik i żurawina.

    OdpowiedzUsuń
  4. aj, widziałam je u ewy wachowicz w programie, muszą być cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tego co kojarzę, to tam jest cukier, kakao i miód. U mnie ani jednego z tych składników nie ma;) Dzisiaj pełna improwizacja, pomysł własny, podobnie robię szyszki - rozpuszczona czekolada z golden surupem, gorzka czekolada, masło, mleko i płatki owsiane.

    Oczywiście już zjedzone, dokończył M. jak wrócił z pracy:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...