logo

poniedziałek, 13 lutego 2012

Cycki murzynki

Jedno z ulubionych ciast mojego M. - pewnie i nazwa i skład się do tego przyczyniły, nie wnikam, co bardziej;)  Ja osobiście uwielbiam je piec i potem składać w całość. Synkowi też zasmakowało, w końcu było upieczone na jego imprezkę.



Korzystam z przepisu Doroty, podpasował mi idealnie, pomimo wielu warstw ciasto jest łatwe w wykonaniu i warte zrobienia.

Przepis jest na blaszkę o wymiarach 20 x 40





Składniki na biszkopt:

  • 150 g mąki
  • 100 g cukru
  • 4 jajka, osobno białka i żółtka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Przygotowanie:
  • białka ubić na sztywno, pod koniec dodawać po 1 łyżce cukier cały czas ubijając
  • następnie dodawać po 1 żółtku dalej ubijając
  • mąkę razem z proszkiem do pieczenia przesiać do ubitych jajek z cukrem, delikatnie wymieszać
  • piec w 150 stopniach około 25-30 miut -do suchego patyczka



Składniki na blat makowo-kokosowy:
  • 210 g cukru
  • 3/4 szklanki maku
  • 100 g wiórek kokosowych
  • 6 białek
Przygotowanie:
  • białka ubić na sztywno, pod koniec dodawać po 1 łyżce cukier cały czas ubijając 
  • wsypać wiórki, mak, wymieszać dokładnie szpatułką
  • piec w 170 stopniach około 40 minut



Masa budyniowa:
  • 370 ml mleka
  • 1 budyń waniliowy z cukrem
  • 250 g masła w temperaturze pokojowej
  • 6 żółtek
  • 6 łyżek cukru
  • 3 łyżki mąki
Przygotowanie:
  • 12o ml mleka wymieszać z żółtkami, budyniem, cukrem i mąką
  • resztę mleka zagotować i dodać do niego mleko z żółtkami, zagotować i wystudzić
  • masło ubić na puszystą masę, dodawać po łyżce budyniu i na wolnych obrotach zmiksować na gładką masę



Potrzebujemy jeszcze:
  • rodzynki
  • biszkopciki
  • ulubiony likier lub białe wino do nasączania
  • 100 g czekolady deserowej
  • ulubiony dżem - u mnie brzoskwiniowy albo czereśniowy - pasują nalepiej, słoik 0.3
  • 50 g masła




Składanie ciasta w całość:
  • ostudzony biszkopt smarujemy dżemem, przykrywamy ciastem makowo-kokosowym
  • na to smarujemy masę budyniową i układamy jeden przy drugim biszkopcik nasączony w winie lub likierze lub wodzie z cytryną -wersja dla dzieci
  • udekorować każdy biszkopcik rodzynką i całość polewą  - w kąpieli wodnej rozpuszczam czekoladę i masło aż do gładkiej masy, delikatnie wystudzoną polewam ciasto
  • schłodzić w lodówce najlepiej całą noc
Smacznego;)

                   
                       Zimowe urodziny



17 komentarzy:

  1. Uwielbiam to ciasto! Jest przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna nazwa i fajne ciasto! Aż ślinka cieknie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna nazwa:) i faktycznie tak wygląda:D

    OdpowiedzUsuń
  4. ależ tu pysznie na tym Twoim blogu i tyle słodkości :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda rewelacyjnie! Bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne kremy, smakowite ciacho !

    OdpowiedzUsuń
  7. nigdy nie robiłam tego ciasta, wygląda obłędnie:)
    nazwa, jak na mój gust, fatalna:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To i tak ta lepsza nazwa, bo pod drugą jaką je znam to "cycki teściowej" - to jest dopiero przegięcie;)

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam to ciasto ,ja mam przepis od koleżanki i nazywa się "pijak" bo jest trochę nasączany alkoholem ,choć osobiście wolę bez ,nie mniej czy cycki czy pijak jest po prostu pycha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znałam tej trzeciej nazwy, bo drugą jaką znam, to "cyci teściowej". A ja nasączam alkoholem - likiere kokosowym pół na pół z wodą z cytryną, czuć tak naprawdę tyko kokos, alkoholu nic;)

      Usuń
  10. Dobre;) Ciekawe jak się tłumaczyli;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolejne wyśmienite ciasto. Ja tego dłużej nie wytrzymam. Muszę zapisać się na siłownię bo mi pępek odstaje!

    OdpowiedzUsuń
  12. aaaaaaa uwielbiam cycki murzynki, mama robi najlepsze!:) chociaż u mnie, na kaszubach, zwykło się mawiać pijok) :)

    OdpowiedzUsuń
  13. uwlebiam cycki murzynki :) pyszny krem budyniowy, i te mocno nasączane biszkopciki.. mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pamiętam takie ciasto z dzieciństwa :-)
    Aż mi się łezka w oku zakręciła :-)
    Twoje wygląda cudnie :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...