logo

środa, 11 kwietnia 2012

Karmelowy makowiec

Jest to ciasto z przepisu mojej Mamy, który Ona wypatrzyła kiedyś w jakiejś gazecie, niestety nie pamięta jakiej. Idealne na wszelkie imprezy, gdzie są smakosze maku i mega słodkich przekładanców!



Składniki:

BISZKOPT
  • 5 jajek
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 3 łyżki mąki
  • szklanka suchego maku
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

MASA
  • budyń śmietankowy
  • 3 łyżki cukru
  • 2 szklanki mleka
  • kostka masła

DODATKOWO
  • słoiczek prażonych jabłek - 0,25 l
  • puszka masy kajmakowej  - 400 g
  • rodzynki 50 g




Przygotowanie:

BISZKOPT
  • białka ubić z cukrem pudrem
  • ubijając dodać żółtka - jedno po drugim, mąkę i proszek do pieczenia - na najmniejszych obrotach zmiksować
  • podzielić masę na 2 części, do jednej dodać mak
  • wlać do 2 foremek wyłożonych papierem do pieczenia i piec około 25 minut w 180 stopniach
  • wyjąć z piekranika, zostawić do ostygnięcia

MASA
  • budyń przygotować według instrukcji na opakowaniu, ostudzić
  • masło zmiksować do białości, dodając po 1 łyżce budyniu miksować

następnie

  • ułożyć blat makowy w formie
  • posmarować prażonymi jabłkami
  • rozsmarować masę budyniową
  • przykryć czystym biszkoptem
  • rosmarować masą krówkową
  •  posypać rodzynkami i schłodzić w lodówce minimum 2-3 godziny


Smacznego;)

10 komentarzy:

  1. Piękne, oryginalne ciasto. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto jest pyszne, mokre od jabłek i słodkie od kajmaku;)

      Usuń
  2. po tych świętach to już mam przesyt ciast, ale jeszcze kawałek takiego makowca pewnie bym gdzieś upchała:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nigdy nie mają dość, dziś synek - 3 latek ubłagał mnie o biszkopta... takiego suchego z 3 jaja wciągnął z Tatusiem na poczekaniu...

      Usuń
  3. Ale pysznie wygląda. Mimo, że już jestem na poświątecznej diecie jeszcze bym się skusiła!Aż idę zrobić sobie kawkę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Imponujące ciacho!;-) Czy Mama czyta twojego bloga? Jestem ciekawa...;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czyta, bo nie korzysta z komputera, ale słyszę sie z Nią co 2-3 dni i zawsze pyta co nowego na blogu;) Jak jest u mnie albo u braci to zawsze prosi, żebyśmy włączyli kompa i ogląda;) Na samym początku nie wiedziała o co hcpodzi, jak Jej powiedziałam, że założyłam bloga;) Napewno tryzma a mnie kciuki i wspiera prī każdej okazji, pozwoliła też zrobić zdjęcia ze swojego zeszytu z przepisami, które wkrótce przetestuję;)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...