logo

czwartek, 7 czerwca 2012

Tarta pełnoziarnista, czekoladowa, truskawkowa...

Też tak macie, że ciasta szykowane na ostatnią chwilę wyglądają piękniej niż te dopieszczane i zaplanowane? Ten tydzień jest szalony, a jeszcze się nie skończył, cały dzień mam pełne ręce roboty i jak zwykle znajduję sobie jeszcze zajęcia albo one znajdują mnie.

We wtorek M. jak wrócił z pracy spytał, czy mogłabym na środę, czyli na jutro (czytaj dziś na wczoraj) upiec jakieś ciacho, bo mija mu rok, odkąd jest w tej firmie.
Tak mi się nie chciało, powiedziałam, że jak dam radę to będzie, jak nie, to nie. Stwierdziłam też, że skoro powiedział mi o tym na ostatnią chwilę, to zrobię z tego co mam w domu i już.


Kiedy dzieci spały zagniotłam kruche ciasto z pełnoziarnistej mąki (bo zwykłej tortowej już nie miałam), wymyśliłam krem czeko-budyniowy, na to bita śmietana, truskawek kilka-naście i prażone płatki migdałów.
Zdjęć w przekroju nie zrobił, mówił, że nie zdążył i że wszyscy zachwalali - muszę uwierzyć, mam to nawet na piśmie, w formie sms-a;)



Składniki na formę o średnicy 28 cm:
  • 160 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • szczypta soli
  • 3 łyżki ciemnego kakao
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 1 jajko
  • 100 g cukru
  • 75 g zimnego masła
  • 1 budyń śmietankowy
  • 400 ml mleka
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 3oo ml kremówki 36%
  • 100 g cukru pudru
  • 15 truskawek
  • 20 g płatków migdałów




Przygotowanie:
  • wymieszać ze sobą dokładnie mąkę, sól, cukier waniliowy, cukier i kakao
  • dodać jajko, pokrojone zimne masło i zagnieść kruche ciasto, włożyć do lodówki na 30-40 minut
  • z mleka przygotować budyń wedle przepisu na opakowaniu tylko z mniejszej ilości, 200 ml zagotować, w 200ml rozpuścić budyń
  • do gorącego dodać połamaną czekoladę i mieszać do jej zupełnego rozpuszczenia, ostudzić
  • formę na tartę natrzeć masłem, wykleić nim spód i brzegi, ponakłuwać widelcem, piec w 175 stopniach około 20-25 minut, wyjąć z piekarnika, ostudzić
  • na jeszcze gorącą tartę wylać czekoladowy budyń, chwilkę odczekać, żeby ostygło
  • ubić kremówkę, pod koniec dodac cukier puder, jeszcze chwilę ubić, wyłożyć na tartę a na nią pokrojone na ćwiartki truskawki - porozsypywać je, chłodzić z pół godiny w lodówce
  • tuż przed podaniem migdaly uprażyć na suchej patelni, posypac nimi tartę, ozdobić listakmi mięty i podawać


Smacznego;)

38 komentarzy:

  1. Ojej! Wygląda jak najdroższe ciasto w najznakomitszej cukierni! Smak i zapach wprost wylewają się z monitora. ;) przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dziękuję bardzo za tak miłe słowa;) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Jestem dokładnie tego samego zdania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, szkoda tylko, że M. nie zrobił zdjęcia w przekroju...

      Usuń
  4. Świetny pomysł na tartę :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. błagam o kawałek!!! rewelacyjne połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, nawet mi nie było dane spróbować;( Jak zrobię następnym razem, to zaproszę na kawałek;)

      Usuń
  6. Ale jesteś dobrą żoną, hihi :) A ciasto wygląda pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) no ba, staram się;), mam dobrego M., więc wiesz, warto;)

      Usuń
  7. Takiej tarty to bym zjadła;) Przepysznie wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudna ta tarta. Ja właśnie poszukuję idealnego spodu do tart, który nie będzie za mocno chłonął nadzienia i pozostanie kruchy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię wszystkie tarty od jakiegoś czasu właśnie na tym spodzie i jestem bardzo zadowolona, pozostaje kruchy, idealnie się kroi, zapraszam do wypróbowania;) Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Doskonała tarta, pięknie się prezentuje i imponujące, pyszne smaki ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, sms od M. brzmiał podobnie jak ją zjedli;)

      Usuń
  10. ale piękna, wygląda strasznie smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  11. dodaję do ulubionych, muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie dziwię się, że tarta tak szybko znikła, wygląda wspaniale, a smakować musiała genialnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zrobię jeszcze raz to dam znać jak smakowała;), póki co wierzę M. i jego kolegom i koleżankom z pracy, że było pysznie;)

      Usuń
  13. Ciasta na spontanicznie robione zawsze są pyszne i efektowne! Co potwierdza Twoja tarta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już się o tym przekonałam kilka jak nei kilkanaście razy;)

      Usuń
  14. Kolejne ciasto cud! Mąż będzie Cię na rękach nosił:) Rób więcej takich od niechcenia!

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie zrobiłam;) Kruche z truskawkami;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie wygląda! Takie tarty z owocami mają w sobie niesamowity urok!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Tapenda
    Wygląda PRZECUDNIE!!!!!!
    Pozdrawiamy:):)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie dziwię się zachwytom :) Wygląda obłędnie, a sądząc po składnikach smakować musiało jeszcze lepiej!

    OdpowiedzUsuń
  19. wspaniała!!! aż ślinka cieknie :)
    i też tak mam, że te nieplanowane ciasta jakoś lepiej wychodzą :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne i kuszące!
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Gorąco polecam!!! Szczerze powiem bałam się, ze będzie bardzo skomplikowane, ale opisane krok po kroku i wyszło wyśmienite :-) Ja akurat zastąpiłam truskawki jagodami bo truskawek już nie dostałam, ale wyszło naprawde boskie oczywiście zniknęło równie szybko :-) Wspaniały przepis, napewno będę polecać :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało, proszę się na drugi raz podpisać swoim imieniem, żeby wiedziała, Komu dziękować za komentarz;)

      Usuń
    2. Nie ma problemu :-)
      Pozdrawiam cieplutko Regina Sz. :-)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...