logo

środa, 22 sierpnia 2012

Chałka

Uwielbiam wszystkie chałki i te z kruszonką i bez i te idealnie zaplecione i te moje. Przepis wspaniały, prosty, szybki a smak... hmmm.... pyszne, mięciutkie, mleczne, bajeczne.


Przepis z "Księgi chleba", pominęłam czarnuszkę - bo nie mam i zrobiłam z połowy porcji i z niej wyszły mi te dwie duże chałki.


Synek zachwycony, zjada kromka za kromeczką z masełkiem i jagodzianami, ja nawet samą skubię do kawki z mleczkiem. Polecam!



Składniki na dwie chałki:

  • 1 kg mąki pszennej
  • 50 g świeżych drożdży
  • 625 ml mleka
  • 30 g miękkiego masła
  • 2 jajka
  • 10 g soli

Przygotowanie:
  • drożdże rozpuścić w letnim mleku, wsypać 1/3 porcji mąki, wymieszać i odstawić w ciepłe miejsce na pół godziny
  • następnie dodać 1 jajko, sól, resztę mąki i dobrze wyrobić ciasto
  • pod koniec dodać masło, wyrobić i zostawić do podwojenia objętości - na około godzinę 
  • jeśli ciasto już podrosło, podzielić je na dwie części a te na 3 kawałki
  • delikatnie je zrolować na szerokość blachy piekarnikowej i zapleść jak warkocz
  • ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i poczekać 30-40 minut, aż podrosną
  • posmarować rozmąconym jajkiem, wstawić do nagrzanego piekarnika do 225 stopni i piec około 20-25 minut, aż będą rumiane


Smacznego;)

19 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Pyszna jest, muszę tylko popracować nad ich wizualnym wyglądam, bo do smaku nie mam si o co czepiać;)

      Usuń
  2. mniam;) brakuje mi tutaj tylko kruszonki:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NastęĻnym razem zrobię≤ choć w przepisie nie ma o niej ani słowa, jest tylko czarnuszka;)

      Usuń
  3. W oryginalnym przepisie była czarnuszka?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, po posmarowaniu jajkiem, posypać czarnuszką i wstawić do piekarnika;) Pozdrawiam!

      Usuń
    2. ale mi zapachniało...a do tego dżemor wiśniowy:)za gorąco na taaakie wypieki!po niedzieli ma być chłodniej!

      Usuń
    3. Chałka kojarzy mi się ze słodką bułką, więc ta czarnuszka by mi się tam gryzła

      Usuń
    4. ?! czy tylko mnie to dziwi? :)

      Usuń
    5. hmm, tak jest w przepisie napisane;)

      Usuń
  4. Dawno nie było u mnie w domu chałki.. smaka mi narobiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewa,
    Twoje chałki wyglądają baaardzo zachęcająco, są takie puszyste i żółciutkie, cudne!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! I są przepyszne, kolejny pyszny przepis z Księgi chleba;) Pozdrawiam Basiu!

      Usuń
  6. Oj mi też brak kruszonki:D
    Ale przepis jest rewelacyjny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na drugi raz zrobię;) Ale bez też jest przepyszn i ekspresowo znika;)

      Usuń
  7. O tak i znów "zgapuję" od Ciebie, tylko muszę jutro po drodze z pracy zahaczyć o sklep i dokupić mąkę bo ciągle piekę te lekkie bułki z Twojego przepisu i jakoś się skończyła. Bardzo ciepło pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...