logo

piątek, 10 sierpnia 2012

Dżem z zielonych pomidorów z

Dla mnie jeden z najlepszych i najciekawszych dżemów w mojej niemałej kolekcji.
Jest czasochłonny, ale warto zrobić choć kilka słoiczków, ma bardzo ciekawy i charakterystyczny smak, jest orzeźwiający, słodki, kwaśny, idelanie wyważony.
Wspaniale się sprawdza jako przełożenie do piernika, już tylko nim go przekładam.


Przepis podpatrzony w Kwestii Smaku, wprowadziłam kosmetyczne zmiany i przez lata dopracowałam go do swoich kubków smakowych. Ja robię zawsze z 3 kg - więcej Mama mi nie da zielonych pomidorów i tak się na mnie złości, kiedy je obrywam, ale gdy dostaje ode mnie dwa słoiczki gotowego pomidorowego złota - zmienia zdanie;)



Składniki:

  •  3 kg zielonych pomidorów - raczej takich mniejszych, twardych
  • 1, 5 - 1,8 kg cukru
  • 3 cytryny
  • 3 limonki

Przygotowanie:
  • pomidory umyć, pokroić w drobną kostkę, wrzucić do dużego garnka
  • cytryny i limonki umyć, zetrzeć skórkę i wycinąć z nich sok - wszystko dodać do pomidorów
  • gotować na małym ogniu około 3-4 godzin, aż odparuje nadmiar wody
  • można przetrzeć je przez sito, ja jednak wybieram prostszą opcję i sprawdza się doskonale - miksuję blenderem na gładki krem
  • teraz należy zważyć mus pomidorowy - dodać tyle cukru ile ważą i na wolnym ogniu smażyć aż zgęstnieją, trwa to około 1,5-2 godzin
  • gorące nakładać do słoiczków, zostawić do całkowitego wystygnięcia, wynieść do piwnicy


Smacznego;)

Przepis dodaję do akcji

13 komentarzy:

  1. No wygląda enigmatycznie zawartość słoiczków, ale na pewno warte przetestowania. Powiedz mi, te zielone pomidory, są po prostu niedojrzałe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justinka, przepraszam, że dopiero dziś, ale nie wyrabiam się i dopiero odpowiadam na komentarze... Tak poprpstu niedojrzałe pomidory, Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Takiego dżemu jeszcze nie jadłam;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda ciekawie, chociaż pewnie tak jak Twojej mamie żal by mi było zielonych pomidorków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co roku krzyczy, że nie da, ale zmienia zdanie, kiedy dostje słoiczki z dżemem;)

      Usuń
  4. Do tej pory jadłam tylko zielone pomidory w zalewie octowej, nie smakowały mi za specjalnie, ale dżemik to pewnie co innego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis zaintrygował mnie. Moje zielony pomidory wędrują (już powędrowały) do słoika w postaci słodko-słonej sałatki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja robię podobnie tylko w formie konfitury do ciast.Pomidor krojony w ćwiartki lub ósemki cytryna w plasterki.PYCHA.polecam.Małgosia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy cukier żelujący może być zamiast normalnego cukru?

    OdpowiedzUsuń
  8. czy posmak goryczki to normalne? niby słodko kwaśny ale potem taka dziwna gorycz :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...