logo

niedziela, 3 lutego 2013

Ciecierzyca po bretońsku

Chciało mi się fasolki po bretońsku, ale w domu ani jednego ziarna ukochanego Jasia;(
Wczoraj wieczorem namoczyłam więc ciecierzycę i dziś zrobiłam z niej "Ciecierzycę po bretońsku".


Taki pomysł podsunęła mi Jola  - dziękuję, ale przepis i jego interpretacja jest moja, na tej podstawie robię tradycyjną fasolkę po bretońsku, polecam, jest przepyszne!



Składniki:

  • 400 g suchych ziaren ciecierzycy
  • 200 g wędzonego boczku
  • 400 g dobrej kiełbasy typu podwawelska, śląska
  • 3 dymki
  • 6-7 łyżek koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżki cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 3-4 łyżki majeranku
  • 1/2 łyżeczki  chili - pieprzu Cayenne 
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka mąki

Przygotowanie:
  • ciecierzycę opłukać i namoczyć w trzykrotnie większej ilości wody i pozostawić na noc (na około 12 godzin)
  • następnego dnia gotować ją w tej samej wodzie - około 1 godziny
  • w tym czasie pokroić boczek w drobną kostkę, obsmażyć
  • pokroić kiełbaskę w równą kostkę, dodać do patelni z boczkiem, obsmażyć
  • do ugotowanej i gotującej się dalej na średnim ogniu ciecierzycy dodać obsmażone mięsa
  • na tą samą patelnię wyłożyć koncentrat pomidorowy, podlać 1-2 łyżkami wody, dodać cukier, przesmażyć około 3-4 minut, dodać do garnka z ciecierzycą, jakby było za gęste, chociaż takie ma być, można podlać odrobiną wrzątku
  • dodać majeranek, papryki, pieprz i sól
  • rozpuścić  masło, pokroić drobno dymkę, zezłocić
  • dodać do tego mąkę i chwilę przesmażyć, dodać do całości, wymieszać i pogotować na małym ogniu około 5-7 minut


Smacznego;)

5 komentarzy:

  1. Ciecierzyca...!!! Czemu na to nie wpadałam... A mogę sie wprosić następnym razem na takie pychoty?

    Pozdrawiam :)

    Katarzyna

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam fasolkę po bretońsku, ciecierzyca to WSPANIAŁA alternatywa ;) Wspaniale to wymyśliłaś !

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewuś dziś robię prawie taką samą! Narobiłaś mi ochoty i właśnie się gotuje. Fajny pomysł na wykorzystanie słoiczków WECK:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak wspomniałam przy kokosowej kaszy mannie - ostatnio nie zapisują mi się Wasze komentarze, więc za chwilę je tu skopiuję ze swojej poczty:

    Nowy komentarz do posta "Ciecierzyca po bretońsku" dodany przez Abc Mojej Kuchni :

    Prawda, że pyszna?:) U mnie podbiła serca wszystkich domowników:) No i ta ciecierzyca lekko chrupiąca... mmm:) Śliczne zdjęcia Ewuś:) Pozdrawiam:)



    Nowy komentarz do posta "Ciecierzyca po bretońsku" dodany przez CARUNIA :

    Ja tu umieram po wczorajszej imprezie...ale bym zjadła takie cudo! :) Ach!!!!




    Nowy komentarz do posta "Ciecierzyca po bretońsku" dodany przez CARUNIA :

    Ja tu umieram po wczorajszej imprezie...ale bym zjadła takie cudo! :) Ach!!!!




    Nowy komentarz do posta "Ciecierzyca po bretońsku" dodany przez bielinka :

    Pyszności! :) też muszę spróbować z ciecierzycą :)



    Nowy komentarz do posta "Ciecierzyca po bretońsku" dodany przez ania-gotuje.blog.pl :

    super! taka niby fasolka ale inaczej!


    Nowy komentarz do posta "Ciecierzyca po bretońsku" dodany przez Kamciss :

    Mmm wygląda pysznie :) Muszę wypróbować :)



    Nowy komentarz do posta "Ciecierzyca po bretońsku" dodany przez Majana :

    Ewa, to bardzo fajny,pyszny pomysł. Podoba mi się i tak smakowicie wygląda!:)




    Nowy komentarz do posta "Ciecierzyca po bretońsku" dodany przez Justin&Dorothy :

    bardzo interesujący przepis, z racji że uwielbiamy ciecierzycę to wypróbujemy przepis :)




    Nowy komentarz do posta "Ciecierzyca po bretońsku" dodany przez Justyna Bąk :

    spróbowałam ciecierzycę i jest smaczna myślę, że spróbuję ją w tej wersji:)



    Nowy komentarz do posta "Ciecierzyca po bretońsku" dodany przez Kulinarna Ja :

    Genialny pomysł, że ja nigdy na to nie wpadłam! Super :)



    Nowy komentarz do posta "Ciecierzyca po bretońsku" dodany przez Kamila :

    Smaczny pomysł! Pozdrawiam



    Nowy komentarz do posta "Ciecierzyca po bretońsku" dodany przez Ola :

    Wygląda przepysznie. Uwielbiam ciecierzycę - z pewnością w takim wydaniu musi smakować obłędnie.



    Nowy komentarz do posta "Ciecierzyca po bretońsku" dodany przez Magda :

    No pewnie! Pomysł cudny!!!



    OdpowiedzUsuń
  5. I jeszcze jeden:

    Nowy komentarz do posta "Ciecierzyca po bretońsku" dodany przez Kulinarny Zenit :

    Uwielbiam fasolkę po bretońsku, ciecierzyca to WSPANIAŁA alternatywa ;) Wspaniale to wymyśliłaś !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...