logo

piątek, 3 maja 2013

Makaron spaghetti z cukinią i szafranem

Kiedy całą trojką wpadamy po pracy i przedszkolu do domu, chcemy jak najszybciej coś zjeść.
Moi chłopcy pomagają mi - czyli wychodzą z kuchni, żeby przygotowania trwały jak najkrócej;)
W ciągu 15 minut ta pyszna pasta była już na talerzach!!! 


Zainspirował mnie przepis, który znalazłam na stronie restauracji  Trattoria Giancarlo -Giancarlo Russo - troszkę go zmieniłam, więc podam już po mojemu, po oryginał zapraszam tutaj.



Składniki dla 3 osób:
  • 300 g makaronu spaghetti
  • 1/2 cukini - około 180-200 g
  • 1 duża cebula
  • 2-3 łyżki oliwy
  • około 50 g parmezanu
  • 1 g nitek szafranu
  • około 50 ml gorącej wody
  • świeża bazylia
  • 4-6 pomidorków koktajlowych
  • świeżo zmielony pieprz
  • sol do ugotowania makaronu

Przygotowanie:
  • ugotować makaron w osolonej wodzie według przepisu na opakowaniu
  • w tym czasie na rozgrzanej patelni z oliwą szklimy pokrojoną w kosteczkę cebulę
  • dodajemy cukinię, którą pokroiłam na cieniutkie plasterki i ćwiartki pomidorów, posmażamy z każdej strony około 2-3 minut
  • nitki szafranu zalewamy gorącą wodą i odstawiamy na kilka minut - około 4-5
  • dodajemy szafran do warzyw na patelni (razem z wodą w której go namoczyłam) i dusimy wszystko około 7-8 minut
  • po tym czasie dodajemy odcedzony makaron i parmezan, jeszcze chwilkę trzymamy na patelni, delikatnie mieszając i wykladamy na talerze
  • tuż przed podaniem posypałam świeżymi listkami bazylii i doprawiłam świeżo zmielonym pieprzem


Smacznego;)

6 komentarzy:

  1. Dodatek szafranu jest cudownym pomysłem :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio zakochałam się w makaronach i bardzo lubię szybkie dania, więc wypróbuję w najbliższym czasie :) Mam tylko jedno pytanie: czy ten szafran, gdy dodajemy go na patelnię to razem z wodą, w której się moczył, czy odsączyć?
    Pozdrawiam, Marzena

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak Marzena, dodajemy razem z wodą w której się moczył, już dopisałam tą informację w sposobie przygotowania;) Czekam na informację jak smakował, kiedy już wypróbujesz, Pozdrawiam serdecznie/Ewa

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję, pozostaje mi jeszcze zdobyć szafran i do dzieła! Pozdrawiam, Marzena

    OdpowiedzUsuń
  5. Nabiegałam się za szafranem... ale nie powiem było warto. Świetny przepis na 'letnie' spaghetti dla nawet niezbyt uzdolnionych :) Dziękuję za inspirację, nie pierwszą i na pewno nie ostatnią. Pozdrawiam, Marzena

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...