logo

niedziela, 15 września 2013

Sok z ciemnych winogron

Z tych winogron to pewnie wino byłoby najlepsze, ale były tak słodkie i tyle ich dostałam, że postanowiłam zrobić sok, którym będzie wspaniałym dodatkiem do herbaty w jesienne i zimowe popołudnia.

Nie jestem posiadaczką sokownika, więc zrobiłam go najprostszą i bardzo szybką metodą.
 Wystarczy nam duży garnek i durszlak z gęstą "siatką".


Warto wiedzieć, że winogrona mają bardzo dużo cennych składników: 
zawierają dużo potasu, są więc bardzo korzystne dla serca, układu krwionośnego i działają moczopędnie. Są bogate w fosfor i wapń - podstawowy budulec kości i zębów - oraz działają odżywczo na mózg. Zawierają także magnez i chlor, regulujące pracę systemu nerwowego. Winogrona bogate są również m.in. wpotas, magnez, cynkmiedź, bor.Ciemne winogrona są zdrowsze od jasnych, ponieważ mają działanie przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe. W skórce winogron występuje składnik - 
resveratrol, który ma działanie antyrakowe.




Składniki na około 5 l soku:

  • około 7 kg winogron - jeszcze w kiściach
  • cukier - na 1 kg owoców od 50 do 100 g cukru (dałam trzcinowy )
  • woda


Przygotowanie:
  • umyte winogrona, odrywamy od gałązki, umieszczamy w garnku, dodajemy cukier (proponuję na początku dodać połowę, zawsze można dosłodzić tuż przed nalanie do słoików, czyli na 1 kg owoców dać 50 g cukru) podlewamy owoce odrobiną wody i gotujemy na średnim ogniu
  • gdy zaczną pękać i puszczać sok, zlewamy go do słoików, a to co nam zostanie - skórki i pestki odcedzamy na drobnym sicie
  • słoiki mocno zakręcamy, odstawiamy do ostygnięcia, żeby się zassały


  • pamiętajcie, żeby sprawdzić czy jest wystarczająco słodki, zanim zaczniecie zlewać go do słoików, zawsze możecie dosłodzić po swojemu, jednak nie przekraczajcie tych 100 g na 1 kg owoców - wiem już z doświadczenia, że jest to wystarczająca ilość


Smacznego ;)

11 komentarzy:

  1. powiem Ci, że ślinka mi pociekła na myśl o winie, a o słodkim soku się rozmarzyłam <3

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny przepis :) w tym roku też powinnam mieć nadmiar winogron i będę robić sok!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super. Dziękuję za przepis. Jutro zabieram się za produkcję :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wlasnie się robi soczek:) Tylko nie wiem czemu mi wyszedl trochę jaśniejszy kolor. Może za dużo wody wlałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podlewam tak... "na oko" żeby się nie przypalily owoce, tylko na dno.... Najważniejsze, żeby w smaku był dobry, mam nadzieję, że jest ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Dziękuję za przepis soku z winogron,właśnie zabrałam się za robienie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ewuniu ja w zeszłym roku narobiłam tyle soku z winogron, że jeszcze mi z 30 butelek zostało. Przyznaję, że jest pyszny:). Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, również dziękujemy za przepis. Może mamy niewiele owoców, ale jeść już nie mamy siły, więc chętnie zrobimy sok :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jeśli mam taki sok, a chciałbym zrobić z niego wino, to zna ktoś przepis ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Wino można robić ze wszystkiego oprócz asfaltu, winiarze .pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam pytanie- a nie trzeba pasteryzować? Albo gotować przez jakiś czas? Takie podgrzanie wystarczy żeby sok bezpiecznie przetrwał w piwnicy na zimę? :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...