logo

piątek, 15 listopada 2013

Rajskie jabłuszka marynowane , różane


Dostałam 4 porządne garście rajskich jabłuszek od Zosi z Ogrodnictwa Lawenda, więc osoby z Trójmiasta wiedzą, gdzie można ich szukać.
Pięknych, koniecznie z ogonkami, niektóre nawet połączone w pary ;)
Odrazu w głowie zrodził się pomysł na marynatę i nie taką zwykłą, tylko z "różanym" pazurem.
Czekam z nicierpliwością na śnieg, na zimę, na sernik, który mam w mojej głowie do upieczenia, żeby je wykorzystać, na babeczki, które zagoszczą na niedzielnym stole... czekam na więcej czasu, żeby móc zrealizować te moje ziemskie małe marzenia ;)






Składniki na marynatę:

  • 2 szklanki wody
  • 1 szklanka octu różanego
  • 1 szklanka cukru trzcinowego
  • 2-3 plasterki imbiru
  • otarta skórka z 1 limonki


Przygotowanie:
  • ocet, wodę i cukier zagotowujemy
  • ściągamy z ognia, dodajemy imbir i skórkę z limonki, przykrywamy na 15 minut, odstawiamy
  • umyte jabłuszka, razem z ogonkami układamy w słoikach
  • zalewę przecedzamy i samym płynem zalewamy jabłuszka - muszą być wszystkie zakryte
  • dokładnie wycieramy rant słoika, zakręcamy lub zakładamy wieczko z uszczelką (gumką)
  • tak przygotowane słoiki musimy jeszcze zapasteryzować: na mokro, czyli w garnku z wodą - 15 minut od zagotowania, po tym czasie wyciągmy, zostawiamy do całkowitego wsytygnięcia i wynosimy w chłodne i ciemne miejsce


Smacznego;)

4 komentarze:

  1. Cudne :)
    Ciekawa jestem, czy uda mi się gdzieś takie kupić... Rok temu widziałam, może i w tym szczęście dopisze? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają niesamowicie uroczo :)
    Wspaniały blog, będę częściej zaglądać!
    Pozdrawiam,
    siwapiecze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ja kisiłem jabłuszka w wykorzystanym po ogórkach kiszonych soku. Jabłuszka tylko umyć i zrobić 8 głębokich nakłuć wykałaczką, poukładać w słoju i zalać wrzącym sosem po kiszonych ogórkach. Na wierzch włożyć trochę patyczków z wysuszonego kopru aby jabłuszka nie wypłynęły. zalać do patyczków,i od razu zapasteryzować, już po10 dniach konsumpcja po odcięciu szypułek kwiatowych - bo nie ładne......

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...