logo

wtorek, 17 stycznia 2012

Jabłkowo-jogurtowe placuszki śniadaniowe

Dziś od rana bawię się w przemytnika i na śniadanie maluchom serwuję placuszki jabłkowo-jogurtowe. Są bardzo delikatne, aż nie chcą odchodzić od patelni, mięciutkie, rozpływają się przy każdym kęsie, oprószone śnieżkiem, czytaj cukrem pudrem cieszą buźki moich łobuziaków.



Składniki na śniadanie dla 3 osób:

  • 1 jajko
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 3 łyżki mleka
  • 3 łyżki oleju
  • 3 łyżki mąki
  • 3 małe jabłka ( 100-110 g/ szt)
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego - tutaj
  • szczypta soli
  • olej do smażenia

Przygotowanie:
  • jajko, jogurt i mleko i olej umieszczamy w misce i dokładnie mieszamy rózgą
  • dodajemy mąkę, cukier waniliowy, sól
  • jabłka obieramy i ścieramy na grubych oczkach, dodajemy do reszty i mieszamy
  • patelnię smarujemy cienką wartswą oleju i na rozgrzaną wykładamy po łyżce ciasta tworząc placuszki, smażymy na średnim ogniu po 3-4 minuty
  • usmażone posypujemy cukrem pudrem 


Smacznego:)

p.s. placuszki są prawie z samego jabłka, dodatek jogurtu sprawia, że są bardzo delikatne i są problemy z przewroceniem ich na drugą stronę, trzeba to zrobić za pomocą szpatułki, można oczywiście dodać więcej mąki, ale będą wtedy sztywniejsze i to już nie będzie to samo, a warto delikatnie się z nimi obejść, żeby móc je zjeść;)

15 komentarzy:

  1. Ile ja bym dała za takie śniadanko...

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie dwa dni temu też były placuszki :)Pyszne są takie śniadanka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wszelkie placuszki uwielbiam robić, smażyć, zawijać, ale od jedzenia to mam ludzi;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ile placuszków wychodzi z tej porcji?:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi wyszło 20 sztuk, kładzionych po 1 łyżce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Strasznie lubię takie placki. Ale koniecznie- muszą być spore! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepyszne! Przepis chyba za staropolskiej kuchni. Dziękuję za przypomnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest moja improwizacja, trochę tego, trochę tamtego i ... wychodzi coś takiego;) od kiedy prowadzę bloga, to tak kombinująć spisuję i potem z karteczkami montuję wpis na blogu, bo zawsze z głowy robilam i "na oko" Cieszę się, że smakują;)

      Usuń
  8. Zaraz mam zamiar zrobić te placuszki dla mojego chłopaka ;) hihi. Mam nadzieję, że bd pyszne bo na takie wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...