logo

środa, 30 listopada 2011

Cukier waniliowy

Cukier waniliowy w mojej kuchn znika błyskawicznie, jednak nie do końca satysfakcjonował mnie jego smak i zapach, a używanie do wszystkiego lasek waniliowych jest zbyt ekstrawaganckie;), stąd też, powstał cukier waniliowy wlaśnej roboty.





Składniki na 1 kg cukru waniliowego:

  • 1 kg drobnego cukru do wypieków
  • 5 lasek wanilii
  • duży słój


Sposób wykonania:
  • przesypać cukier do słoja
  • każdą laskę wanilii rozciąć i ostrym nożykiem wydrążyć, wybrać ziarenka - czarne, pięknie pachnące malutkie kuleczki
  • wrzucić do słoja razem z pozostałymi już po wyłuskaniu łupinami
  • dokładnie wymieszać, zamknąć, co 2-3 dni przez 2 tygodnie zagłądać i ponownie wymieszać - przemieszać
  • po tym okresie, cukier jest gotowy - pachnie tak pięknie, że już  nie wrócicie do kupnego
  • używamy oczywiście bez łupin, ja je zostawiam do samego końca, nadają dodatkowo aromatu i są zbyt cenne, żeby je odrazu wyrzucić.





Zauważyłam, że odkąd używam swojej roboty cukru waniliowego - placuszki, racuchy, naleśniki - nie przypalają mi się, jakby w tym kupnym był jakiś składnik, który wcześniej to powodował.

4 komentarze:

  1. Ewa, świetny pomysł i już sobie wyobrażam jak pachnie:) A to, że Ci sie nic nie przypala to dlatego, że jesteś coraz lepsza, pewnie z cukrem zwiazku nie ma:P

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest prawdziwy cukier waniliowy... Musi pachnieć cudnie :)) Ten z małej saszetki, który uważany jest za waniliowy, z wanilią ma niewiele wspólnego... Poza tym jego nazwa mówi sama za siebie - cukier waniLINOWY, nie waniLIOWY :) Wanilina otrzymywana syntetycznie, a prawdziwa wanilia, którą masz w słoiku, bez porównania :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam taki cukier waniliowy domowej roboty :) i przymierzam się do zrobienia jeszcze innych wersji zapachowych ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...