logo

wtorek, 17 lipca 2012

Dżem jagodowy - najprostszy

Ten dżem robię od zawsze, był jednym z pierwszych przetworów jakie zaczęłam robić dobre kilkanaście lat temu.


Jest to też ulubiony dżem mojej rodzinki, synek zajada sie dżemem od jagodzian - bo tak na niego mówi. Muszę jeszcze się zaopatrzyć w kilka litrow i zrobić, głównie z myślą o Nim.



Składniki:

  • 2 kg jagód
  • 0,7 kg cukru
  • 2 żelfix-y 3:1

Przygotowanie:
  • bardzo dokładnie umyć jagody, najpierw pod biezacą wodą, potem w misce - wybrać wszystkie listki i zielone bądz wysuszone owoce - bo takie też się zdarzają, jeszcze raz pod bieżącą wodą, wyłożyć na durszlak, zostawić, żeby ociekły z wody
  • wsypać do dużego garnka, dodać żelfix i cukier, dokładnie wymieszać
  • wstawić na kuchenkę i pogotować około 7-10 minut ciagle mieszając, doprowadzić do wrzenia, wyłączyć, mieszać do zaniku piany, nakładać gorące do słoików
  • odwrócić do góry nogami, zostawić tak kilka miut, potem odwrócić, zostawic do całkowitego wystygnięcia


Zapraszam także na:


Smacznego;)

p.s. kiedyś nie dodawałam żelfixu do jagód, ale się rozgotowywały i już nie było owoców, tylko papka jagodowa, bo za długo się redukował - gęstniał i więcej cukru wtedy dawałam, a nie ma takiej potrzeby, dżem i tak jest bardzo słodziutki;, stąd od kilku lat w zaledwie kilkanaście minut - razem z myciem mam pyszny dżem gotowy)

29 komentarzy:

  1. jeden z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szalejesz w tym roku z jagodami :)

    Miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o taki dżemik idealny dla mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepszy na świeżym chlebku z serkiem śmietankowym... rozkosz;)

      Usuń
  4. Tym razem ulegam Ci natychmiast i już dziś zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniamusny:) Juz drugi raz widzę dzisiaj takowy na blogach i mam na niego coraz większą ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie bez niego nie byloby przetworów - musi być i koniec, reszta może nie istnieć, cała piwnica mogłaby być w jagodzianach;)

      Usuń
    2. Witam.Wczoraj byłem na jagodach chcę zrobić taki dżem ale mam pytanie Czy można pozbyć się tych drobnych ziaren? Pozdrawiam i dziękuję za poradę

      Usuń
  6. synuś wie co dobre, jagodowy najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faceci tak maja ąi mali i duzi, że się znają na.... dżemach;)

      Usuń
  7. Super, dawno nie robiłam dżemu jagodowego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy w najbliższym czsie będzie jakiś smakowity przepis na konfiturę malinową lub wiśniową? malinki chciałam zrobić dla córci, żeby miała dodatek do kaszki, a nigdy nie robiłam takich cudeniek. z góry dziękuję, kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasiu, tak, będą, postaram się w weekend zaopatrzyc, bo malin i wiśni u Mamy jak na lekarstwo - nie popisały się i nie obrodziły;(

      Usuń
  9. Też tak robię od kilku lat i też uważam, że jest najlepszy :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jagódkami nie ma co kombinowąc - taki dżem, w cukrze i zamrozić - najlepsze co móże być;) Pozdrawiam Basiu;)

      Usuń
  10. Super przepis:)
    Zaczęłam się zastanawiać jak wygląda Twoja piwnica...:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam taki sam:) Mam nadzieję, że będzie pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu, musi być!!! daj znać jak już otworzysz słoiczek;)

      Usuń
  12. Witam
    szukalam przepisu na prosty dzem truskawkowy .. i tak trafilam do skarbnicy przepisow ... nigdy nic nie wekowalam , zamrazalam itp .. cale zycie kupowalam ..ale to co teraz w sklepach to jest to nie do zjedzenia ..i tak na ""stare"" lata zaprzyjaznilam sie z kuchnia .
    Blog wspanialy , przepisy klarowne proste nawet dla takiego antytalencia jak ja .. gratulacje :))

    OdpowiedzUsuń
  13. a ja w tym roku pojadłam jagód jak nigdy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie zabieram się za takiu dżem, tylko ciągle zastanawiam się na tym żelfixem, dawać czy nie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam. Ja corocznie robię kilkadziesiąt dżemów niskocukrowych i mnóstwo innych przetworów.Zainteresował mnie Twój przepis jagodowy. Otóż ja robię podobny z borówki amerykańskiej /własnej, działkowej/ ale dodaje najwyżej 20 dag cukru na ok. 3 kg jagód. Żelfiks tkże!.Nigdy sie nie psują.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...