logo

poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Śniadanie do łóżka

Wstając wczoraj nie miałam pojęcia co przygotuję na śniadanie do momentu, aż zajrzałam na bloga Madame Edith, gdzie skuszona zdjęciami pobiegłam do kuchni szykować cesarkie śniadanie.


Pominęłam rum i rodzynki, to pierwsze, bo jadl je z nami synek, to drugie - bo nie lubię.
I zamiast powideł śliwkowych podałam konfiturę z czereśni z rumem i tonką, synek jadł tylko z cukrem pudrem.
Jakie to było dobre.... niebo w ...buzi;)


Przepis podam już w swoim wydaniu, a Was zapraszam po oryginał tutaj i dziękuję Edith za isnpirację!



Składniki dla 3 osób:

  • 4 jajka - osobno żółtka i białka
  • 1 szklanka mleka 
  • 1 szklanka mąki
  • 2 łyżki cukru
  • 3 łyżki cukru pudru - do posypania
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 2 łyżki masła
  • ulubiona konfitura albo świeże owoce - gdybym miała, zaserwowałabym borówki

Przygotowanie:
  • mąkę mieszamy z cukrem waniliowym, dodajemy mleko, żółtka, dokładnie mieszamy rózgą, do połączenia się składników
  • białka ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli, pod koniec dodajemy cukier i dodajemy do powstałej masy, mieszamy delikatnie
  • na patelni rozgrzewamy masło, wylewamy masę i smażymy po około 4-5 minut z każdej strony na średnim ogniu ( mi się troszeczkę za bardzo przypiekł z jednej strony, ale trening czyni mistrza, więc będę go często robić, bo był pyszny)
  • usmażony omlet należy porwać, nie należy go kroić, tak więc porwałam go i podzieliłam na 3 talerze, posypałam obficie cukrem pudrem i zaserwowałam z konfiturą czereśniową


Smacznego;)


p.s. mam małe wakacje, ale będę dodawać posty na bloga, jednak nie codziennie, na komentarze postaram się odpowiadać najszybciej jak się da;) 

Pozdrawiam Was serdecznie!

23 komentarze:

  1. Takie śniadanie to ranne marzenie. :) Wspaniale się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo, jest pyszny i do tego to rwanie na kawałki.... pycha!

      Usuń
  2. ja też zachwyciłam się od pierwszego kęsa ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewo,

    jak mi miło, że skusiłaś się na omlet cesarski :)
    Bardzo się cieszę, że danie Ci smakowało! Podałaś je przecudnie i bardzo elegancko.

    Pozdrawiam gorąco,
    E.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja i moi chłopcy dziękujemy za pyszne śniadanie. Podałam go na porcelanie ślubnej - w końcu to omlet cesarski;)

      Usuń
  4. Tak , Kochana to jest cesarskie śniadanie...mniam;D
    Pozdrawiamy!
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cesarskie, szybkie w przygotowaniu, cudowne w rwaniu, posypywaniu,pyszne i te czereśnie z tonką....

      Usuń
  5. Ewo, jestem wzruszona Twoimi życzeniami! Brak mi nawet słów, żeby Ci podziękować. To ogromnie miłe, że masz o mnie tak dobre zdanie. Biorę sobie Twoje życzenia do serca i tam będę je przechowywać! Dziękuję!

    Twoje śniadanie jest jak z bajki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, nie musisz mi dziękować za to, że Jesteś bardzo dobrym Człowiekiem! Tak jak napisałam, to ja miałam zaszczyt poznać Ciebie i dziękuję, że tu zawsze ze mną Jesteś;) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. boskie, marzy mi się takie śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmm, wystarczy pójść do kuchni i je sobie zmontować;) wtedy marzenie się spełni;)

      Usuń
  7. Zawsze, kiedy czytam Twoje posty robię się głodna! Muszę przestać czytać :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli prawidłowa reakcja;) I nie przestawaj...;( będę smutna;(

      Usuń
  8. woow.. nie dość, że do łóżka, to jeszcze takie czarodziejskie śniadanko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karmel-itko, od takich śniadań są weekendy w moim domku - w tygodniu też smacznie jemy, ale nie ma czasu na łóżkowe i spokojne przegryzanie, stąd w te dni rozpieszczamy sie już od rana;)

      Usuń
  9. Świetne śniadanie, uwielbiam takie na słodko ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Do mojego łóżka poproszę:) To austriacki Kaiserschmarnnen:) Jadamy taki będąc na nartach, pycha!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...