logo

poniedziałek, 24 września 2012

Śniadanie do łóżka

Otworzyłam już pierwszy słoik ogórków kiszonych z tego roku, hmmm.... pyszne, wczoraj do śniadania i obiadu i jeszcze dziś na ogórkową będzie.


Przepis miałam upatrzony od jakiegoś czasu w "Kuchni Polskiej potrawy regionalne" H. Szymanderskiej, a że dodatkowo pochodzi z regionu Pomorze i Kaszuby, to musiałam jak najszybciej wypróbować to danie.


W książce posiada nazwę: Kaszubska prażnica, na którą z wielką przyjemnością Was zapraszam!




Składniki dla 3 osób:

  • 6 jajek
  • 3 łyżeczki mąki
  • 3 łyżki wody lub mleka
  • 100 g wędzonej słoniny lub boczku - dałam bekon, mamy długie zęby na słoninę, a boczku nie miałam
  • sól 

Przygotowanie:
  • bekon kroimy w kostkę i dość mocno przysmażamy
  • jaja rozbijamy do miski, dodajemy mąkę i mleko lub wodę, doprawiamy solą, dokladnie ze sobą łączymy - mieszamy
  • zalewamy masą usmażony bekon
  • utworzony na patelni placek przekrawamy na krzyż (ja na 8 części, bo robiłam podwójną porcję i na dużej patelni) i przewracamy ćwiartki (ósemki) na drugą stronę i obsmażamy
  • podajemy z chlebem lub ziemniakami i z dodatkiem kiszonych ogórków


Smacznego;)

24 komentarze:

  1. Na takie śniadanko to bym wpadła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe i pyszne danie. Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  3. kapitalne śniadanie! żeby mnie ktoś coś takiego zaserwował..;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, podaj linka z przepisem Komu trzeba i już, niech robi;)

      Usuń
  4. u nas pierwsze słoiki też juz otwarte i juz zjedzone :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. takie sniadania moglabym dostawac codziennie do lozka!:)
    a taiej kaszubskiej praznicy nigdy nie jadlam. musze kiedys sprobowac zrobic :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czyli właściwie to taki omlet na boczku, coś dla mnie :) I te ogóreczki, ale nabrałem ochoty na kiszonego ogóra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby tak, ale bez ubijania, tylko wymieszany, pyszny! Polecam Tomku!

      Usuń
  7. pysznie wygląda ! pierwszy raz to widzę ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Ach te Twoje śniadanka .Mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm posmakowalabym takiego sniadanka:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kaszubka ze mnie z krwi i kości,ale o prażnicy nie słyszałam :)
    Człowiek uczy się całe życie.
    Pyszne śniadanko.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się cieszę, że moje śńiadanie do kuchennej tradycji się przyczyniło, do poznania jej;) Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Super! Z tymi ogórkami pyszne musi być okrutnie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...