logo

niedziela, 9 marca 2014

Sałatka wiosenna z żółtym burakiem, truskawkami, kiwi i fetą

Dzisiejsze słońce rozgrzało nie tylko moją buzię ale i wyobraźnię. Trochę mnie poniosło, bo kilka osób widząc zdjęcie tej sałatki, myślało, że to bukiet kwiatów ;) Skojarzenie piękne i zapewniam pyszne - i jadalne - w całości ;)



Wyszło lekko, kolorowo, wiosennie - mam nadzieję, że pogoda już nie spłata nam figla i będzie tylko cieplej, jak nie, to z kolorowym uporem - będę w mojej kuchni przywoływać same słoneczne i ciepłe dni ;) Żółty burak po raz pierwszy gościł w mojej kuchni, wykorzystałam go jeszcze w innym pysznym daniu, ale o tym wkrótce. Jest delikatniejszy od czerwonego buraczka, słodki, ale nie z tak wyczuwalnym "buraczanym" smakiem. Polecam, jak macie je skąd zdobyć - ja swoje mam od Ogrodnictwo Lawenda.



Składniki:
  • około 6-7 liści rzymskiej sałaty
  • 2 średniej wielkości żółte buraki
  • 5-6 truskawek
  • 1 kiwi
  • 100 g fety
  • kilka jadalnych bratków
  • sos: oliwa extra virgin, ocet balsamico - pół na pół - wstrząsnięte, wymieszane 
Przygotowanie:
  • buraki umyć, zawinąć w folię aluminiową -  upiec w piekarniku - w 200 stopniach około 40-50 minut, wystudzić, pokroić w "ósemki"
  • opłukać liście sałaty, porwać je na kawałki, rozsypać w naczyniu
  • poukładać pokrojonego buraka
  • obrać kiwi, pokroić w "ósemki", rozłożyć na sałacie
  • truskawki umyć, "odszypukłkować", pokroić i dołożyć do reszty sałaty
  • fetę pokroić w wyraźną kostkę
  • bratki opłukać, osuszyć, udekorwać nimi sałatkę
  • polać sosem tuż przed podaniem, wystarczy sama oliwa, świeże zioła, ja dodałam jeszcze listki mięty  melisy


Smacznego :)

4 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...