logo

wtorek, 21 listopada 2017

Sernik bananowy - dla Fana Banana :)

Powiem Wam, że po tak długim czasie bez aparatu i pisaniu na blogu ciężko na nowo rozkręcić te umiejętności. Bo o ile poradzę sobie z pisaniem - podobno całkiem wygadana ze mnie dziewczyna jest ;) to robienie zdjęć po ponad 2 latach... armagedon... wszystko inne - aparat, komputer, program do ich delikatnego obrabiania.

Proszę więc o wyrozumiałość i skupienie się głównie na treści, na ładne zdjęcia przyjdzie pora jak pogotuję i poćwiczę :)

Mam w domu Fana Banana!
Spodziewajcie się więc przepisów z banan-ami tych na słodko i wytrawnie też, jest to całkiem wdzięczny owoc!





Składniki na tortownicę o średnicy 21 cm:

  • 1 kg twarogu na serniki w wiaderku
  • 2 średniej wielkości zmiksowane lub dobrze rozgniecione banany
  • 4 jajka
  • 300 g cukru pudru
  • 1 budyń śmietankowy       



Przygotowanie:

  • spód tortownicy wyłożyć papierem, wypuścić na wierzch, zamknąć obręcz, brzegi od środka delikatnie posmarować masłem
  • piekarnik nastawić na 160 stopni
  • jajka utrzeć z cukrem pudrem na białą masę, dodać ser oraz rozgniecione banany i budyń cały czas miksując
  • przelać ciasto do formy i wstawić do nagrzanego piekarnika, piec w 160 stopniach przez godzinę 
  • po tym czasie uchylić piekarnik, zostawić ciasto na 20-30 minut, wyjąć na blat, delikatnie odpiąć obręcz, ale nie zdejmować, jak trzeba sobie pomóc, obkroić naokoło, zostawić do całkowitego wystygnięcia i na noc, najlepiej na 24 godziny schować do lodówki
  • tuż przed podaniem można sernik udekorować - ulubioną polewą, świeżymi owocami, ja jak widać do środka do ciasta dodałam 3  łyżki nutelli i brzegi oznaczyłam bananowymi plasterkami


 Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Witamy w domu 😚 wracaj wracaj czekamy na więcej 😊😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też jestem w klubie bananożerców - dzień bez banana dniem straconym! Z chęcią, więc z radością przyjmuję Twoją wiadomość :D

    A co do powrotu do bloga - miałam tak samo, ale na nowo się rozkręcam pod dłuugiej przerwie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie Witaj Aurora :)
      Nie miałam pojęcia, że przez jakiś czas Cię nie było.
      Powodzenia, uściski wysyłam.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...