logo

czwartek, 23 sierpnia 2012

Mus jabłkowy z imbirem i cytryną

W domu zapachniało jesienią pięknego letniego popołudnia. M. obierał mi jabłka a ja dzielnie ścierałam spory kawałek imbiru.I choć zazwyczaj w pierwszej kolejności robię zwykły mus, o którym wkrótce na blogu, to taki smakowy od paru lat świetnie sprawdza się w mojej kuchni.


Idelany do naleśników, na kanapkę - taki dżemik jablkowo-imbirowy, do drożdżówki i wszelkich orientalnych jabłeczników. Nawet sam spełnia rolę pysznego deseru a podgrzany z dodatkiem lodów, to już istna bajka.



Składniki:

  • 2,5 kg obranych jabłek
  • 0,5-0,7 kg cukru - zależy od tego jak słodkie lubimy
  • 3 łyżki świeżego startego imbiru
  • sok i skórka z 2 cytryn

Przygotowanie:
  • pokrojone jabłka podlewamy niewielką ilością wody i gotujemy na średnim ogniu około 30-40 minut, mieszając od czasu do czasu
  • dodajemy cukier (sprawdzamy jak slodkie są jabłka), imbir, startą skórkę i sok z cytryn, mieszamy i gotujemy 20-25 minut
  • jak jabłuszka, wszystkie kawałki są już rozgotowane, gorące nakładamy do słoików, zakręcamy (ja zostawiam takie słoiki na całą noc a na drugi dzień pasteryzuję, bo mus lubił mi się popsuć, niby słoiki się zassały pod wpływem gorąca, ale płatały mi psikusa, stąd to polecam pasteryzowanie, 20 miut od zagotowania na 1 l słój, 15 minut na mniejsze)


Smacznego;)

22 komentarze:

  1. ja ostatnio robilam jablkowy, ale z miodem i cynamonem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musi być pyszny! Pochwal się przepisem! Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Ja zaś zainspirowana waszymi przepisami oraz ;) masą jabłek,których nikt już jeść nie chciał zrobiłam wersję podstawową z imbirem i cytryną plus ... i tu pofantazjowałam bo: z cynamonem, z żelkami, z czekoladą z nutą wiśni i chilli, z nutellą, z nutą rumu...ehhh powiem Wam pycha !

      Usuń
    3. Dzięki za inspiracje!! :D Ja poszłam dalej i wzbogacałam o: rum, chilli, czekoladę, nutellę,cynamon i pomaranczę oraz wanilię ;) oczywiście nie naraz ale do słoiczka ...pycha !!

      Usuń
  2. pycha, bardzo lubię sobie zimą otworzyć takie jabłuszka i przełożyć nimi naleśniczki na śniadanie, mmm <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  3. z nutką imbiru brzmi rozgrzewająco

    OdpowiedzUsuń
  4. Mus wyszedł przepyszny :) szkoda, że w tym roku zrobiłam tyle litrów zwykłego musu z papierówek, bo gdybym wcześniej znalazła ten przepis z pewnością bym go zrobiła więcej PYCHA!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie się przymierzam do zrobienia tego musu i naszły mnie takie wątpliwości - imbir powinien być świeży, czy może być suszony?
    Ula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świeży, w przepisie jest napisane: 3 łyżki startego imiru. Pozdrawiam;)

      Usuń
    2. Suszony też jest starty, więc to co jest napisane w przepisie nie jest jednoznaczne i stąd moje pytanie. Również pozdrawiam ;)
      Ula

      Usuń
    3. Ula, jeśli faktycznie nie jest to jednoznaczne już zmieniam w przepisie, a dokładniej dopisuję świeżego i będzie wszystko ajsne dla wszystkich. Pozdrawiam i daj znać jak smakował, bo mojego już prawie nie ma;)

      Usuń
    4. Mus pyszny, 1/4 zniknęła (to sprawka męża;), zanim zdążyłam zapakować go do słoików. Dziękuje za super przepis! :D
      Ula

      Usuń
    5. Ula, cieszę się bardzo, ja wczoraj wieczorem dorabiałam, bo dostałam 2 duże siatki jabłek, więc uzupełniłam zapasy;) Pozdrawiam i polecam się na przyszłość;)

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie jabłuszka polecasz?? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama robię z każdych jakie dostanę od Mamy z ogrodu;) Ważne, żeby były to odmiany tych "twardych"i słodkich, Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Rewelacja! Zrobiłam już 9 słoików:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dobry dżem. Z tymi dodatkami jabłka smakują całkiem inaczej - jak owoce południowe. Jedyne co bym zmienił to następnym razem dodam trochę mniej imbiru i cytryn. Dodałem trzy duże kopiaste łyżki imbiru, a myślę, że bardziej płaskie byłyby lepsze, bo imbir jest bardzo wyraźny w smaku i w moim dżemie grzeje aż za bardzo czasami. Dodałem również sok i skórki z dwóch dużych cytryn. Następnym razem dodam dwie średnie, albo dwie małe i zobaczymy jak wyjdzie. Ogólnie w moim dżemie dodatki zdominowały smak, a powinny chyba właśnie go tylko lekko wzbogacić i urozmaicić.. Ale i tak jest dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja na 5kg jabłek dałem 2 cytryny - sok i skórka, ale zamiast imbiru cynamon i też wyszły pyszne.
    pozdrawiam
    ŁT

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...