logo

czwartek, 5 grudnia 2013

Gruszki w waniliowym syropie na zimę

W tym roku obrałam i przerobiłam ponad 100 kg gruszek i usłyszałam, że to jeszcze nie koniec, bo kolejna dostawa już jutro, więc weekend z gruszkami nawet w grudniu można spędzić ;)


Robiłam je na kilka sposobów, dziś pokazuję te, które cieszą się największym wzięciem i które są na tyle uniwersalne, że pasują do ciast, deserów, desek z serami czy do mięc i pieczonych pasztetów czy innych tego typu propozycji.

Przepis tak naprawdę podam na syrop i opiszę sposób wykonania, zachęcam do zrobienia, gruszki Konstancje cały czas są w sprzedaży, a zima długa się zapowiada, więc będą jak znalazł!




Składniki na syrop:
  • 1 l wody
  • 250 g cukru trzcinowego
  • 1 laska wanilii

a ponadto:
  • sok z cytryn
  • gruszki

Przygotowanie:
  • gruszki umyć, obrać, wydrążyć z gniazda nasiennego
  • jak już mamy pełną miskę gruszek, skropić je sokiem z cytryn - na około 2-3 kg już obranych gruszek potrzebujemy sok z 1-2 cytryn - wymieszać, odstawić
  • do garnka wlewamy wodę, dodajemy cukier i zagotowujemy, po około 10 minutach - dodajemy rozcięta laskę waniliową
  • do wrzącego syropu wkładamy gruszki i gotujemy aż do zeszklenia (będą miały przezroczystą barwę) około 7-10 minut
  • wyciągamy i tak gotujemy kolejną partię
  • same owoce układamy w słoiku, nie dociskamy, układamy luźno, żeby słoik był pełen do 3/4 wysokości
  • na sam koniec gotujemy pozostały syrop i gorącym zalewamy nasze gruszki
  • zamykamy - zakręcamy, zostawiamy do całkowitego wystygnięcia
  • po tym czasie dodatkowo pasteryzujemy, 10-15 minut od zagotowania się wody w garnku 


 Smacznego ;)

6 komentarzy:

  1. Skoro masz tak dużo gruszek ja się z chęcią jakąś częścią zaopiekuję :D
    Fajny pomysł na takie gruszeczki , na zimę jak znalazł ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam takie gruszeczki. Zawsze kieddy je jem prxypominaja mi sie wakacje spedzane u dziadkow w dziecinstwie. Chyba tez sprobuje zrobic, bo zaplulam sobie palmciaka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne! Przygarnęłabym słoiczek z gruszkową zawartością ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam!
    Od dłuższego czasu korzystam z przepisów z Twojego bloga ale jakos nigdy nic nie napisałam....już to nadrabiam:)
    Otóż upiekłam wiele ciast, zapasteryzowałam kilkadziesiąt słoików,które teraz spoglądają z piwnicznych półek i czekają na swój moment, wiele uroczystości rodzinnych inspirowanych było Twoimi przepisami i radami- za wszystko dziękuje i czekam na dalsze wpisy.
    Zawsze z chęcią tu zaglądam:)
    Pozdrawiam!
    Marta.K.

    OdpowiedzUsuń
  5. mniami, w tym roku tez zrobie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...