logo

środa, 28 sierpnia 2013

Sernik dyniowy z malinami

Jak wiecie, dynia towarzyszy mi cały rok - mam ją w logo, nawet dwie;)
Zamykałam już pierwsze smakołyki z niej w tamtym roku, robiłam zupy, bułki ale ciasta.... ani jednego! W tym sezonie to nadrobię i już dziś zapraszam na dyniowy sernik, który zaskoczył mnie i innych którzy mieli okazję go jeść: lekkością, delikatnością i ślicznym kolorem oraz tą nutką.... nie wiem jak to określić: oryginalności, bo w końcu to sernik z dyni.


Inspirowałam się tym przepisem, wprowadzając kilka zmian, przepis podam na tortownicę o średnicy 26 cm, bo sama robiłam w dwóch mniejszych - zabierałam jeden na imprezę.





Składniki:

  • około 800 g puree z dyni
  • 1 kg sera na serniki - wiaderkowego
  • 2 budynie waniliowe lub 60 g mąki ziemniaczanej
  • 6-7 jajek (zależy od wielkości)
  • 250 g cukru pudru
  • otarta skórka z 1/2 cytryny
  • zmielony kardamon i ziarenka z laski wanilii (kardamon dosłownie: szczyptę)

  • 150 g mascarpone
  • 50 g cukru pudru
  • świeże owoce - dałam maliny


Przygotowanie:
  • przygotować puree z dyni: obraną dynię, pokroić na małe kawałki lub zetrzeć na tarce, podlać odrobiną wody (około 1/3 szklanki) dusić pod przykryciem do miękkości, dodatkowo można ją potraktować blenderem, odparować, żeby zostało gęste puree, ostudzić
  • do misy miksera włożyć: ser, ostudzone puree, budynie - mieszać, ma powstać gładka masa
  • w międzyczasie uszczelnić tortownicę - wyłożyć papierem- całą ( w orygnalnym przepisie sernik był pieczony w kąpieli wodnej, ja pominęłam tą technikę, ale jak chcecie, przypominam raz jeszcze cały oryginalny przepis tutaj)
  • cały czas miksując dodajemy jajka, jedno po drugim, każde miksując około 1 minuty
  • na sam koniec cukier puder i przyprawy: otartą skórkę, kardamon i wanilię
  • wylać masę serową do przygotowanej tortownicy i wstawić do nagrzanego piekarnika do 160 stopni - piekłam w termoobiegu, czas pieczenia około 90 minut, ale warto zajrzeć już po 60 minutach - powierzchnia sernika ma być ścięta
  • wyłączyć piekarnik i zostawić uchylony na około 10-15 minut, po czym sernik wyjąć, całkowicie wystudzić i zostawić na całą noc w lodówce


  • tuż przed podaniem wymieszać mascarpone z cukrem pudrem, posmarować z wierzchu sernik i udekorować świeżymi owocami


Smacznego;)


16 komentarzy:

  1. mniam slinka cieknie na sam widok !
    http://lubieessc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Przecudny sernik! I do tego wysoki i równiutki - taki lubię najbardziej:)
    Koniecznie do wypróbowania! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wielkie, wielkie wow! wygląda zjawiskowo.

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie robiłam sernika z dynią! ba! chyba żądnego ciasta z tym warzywem. pięknie się prezentuje. ja u siebie dyń jeszcze nie widziałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uleńka, to też moje pierwsze dyniowe ciacho!!! Aż wstyd, hihi;)

      Jest cudny, delikatny, lekki, ma to "coś" co sprawia, że sięgasz po następny kawałek i nie możesz przestać;) Uściski!

      Usuń
  5. wspaniały sernik, ciekawa jestem tego dyniowego dodatku:) muszę wypróbować:D

    OdpowiedzUsuń
  6. niesamowicie intrygujący jest ten sernik! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dyniowego jeszcze nie jadłam, ale może w tym roku uda mi się to zmienić po tak pysznej inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile trzeba surowej dyni, aby uzyskać 800 g puree?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praktycznie tyle samo, podlewamy ją wodą i ona dość szybko dochodzi i jest miękka, na maksa proszę poddusić około 850-870 g surowej. Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Ewcia wiesz dobrze że porywam !! :)) Buziole

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy puree z dyni można wekowac na zimę? Chciałabym zrobic na zupę dla dzieci, ale nie wiem czy Dynia sie nie zepsuje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dynia niestety lubi się zepsuć sama w formie puree, więc proponuję łatwiejsze rozwiązanie - proszę pokroić ją już na porce - kawałki i zamrozić, ja tak robię i sprawdza się idealnie;)

      Pozdrawiam, szkoda tylko, że nie wiem Kogo;(

      Usuń
    2. Dziekuje za odpowiedz;) z rozpędu nie podpisałem sie- Natalia:)

      Usuń
  11. Z dynią miałam już okazję upiec kilka ciast, ale nie srnika .... ale nic straconego, wszak sezon dyniowy w pełni:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...