logo

piątek, 26 września 2014

Tatar wołowy z ligawy / Befsztyk tatarski

Wolne dni mijają jeden za drugim szybciej niż kiedykolwiek.
Pogoda dalej nie rozpieszcza.
Dziś mogłam się przez chwilę "wyżyć" w kuchni i we Trzy stworzyłyśmy tartę rustykalną, apple pie i tatterowce.



Wiem, wiem, blog jest o jedzeniu, a nie o marudzeniu, więc...
Kocham tatara jeść, nigdy do tej pory nie robilam, mój debiut, bardzo udany i już wiem, że zawsze na większą imprezę czy wyjątkowe spotkanie będę go przygotowywać i ulepszać!
Wspomagałam się przepisem z mojej ukochanej księgi, ponad 45 letniej Kuchni Polskiej.
Specjalnie wybrałam ligawę - bo nie tylko z polędwicy robi się tatar, ale o tym już nie długo, bo.... za jakiś czas będę specem od tatar - lovych specjałów :)








Składniki:
  • 400 g ligawa
  • 60 g cebuli
  • 30-40 g musztardy
  • 7-8 ogórków konserwowych
  • 2-3 łyżki lodowatej wody
  • 2-3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka drobniutko pokrojonego lubczyku (naturalna maggi)
  •  świeżo zmielona sól i pieprz


Przygotowanie:
  • mięso oczyścić, umyć, osuszyć i podwójnie zmielić ( jak nauczę się idealnie kroić, a nauczę, bo...o tym wkrótce, to będę kroić mięso na tatara)
  • dodać lodowatą wodę, musztardę, sól i pieprz, wyrobić
  • dodać olwię, sprawdzić, czy nie trzeba dodać jeszcze soli i pieprzu, schłodzić
  • na półmisku ułożyć z jednej strony drobno pokrojoną cebulę, z drugiej ogórki
  • uformować małe "befsztyki" , zrobić zagłębienie i umieścić  w nich surowe żołtka - wcześniej jajka sparzyć wrzątkiem
  • udekorować marynowanymi grzybami, ja dużo mniej dodałam soli do środka do mięsa, ponieważ z wierzchu posypałam je solą borowikową 
  • teraz dokładnie wymieszać ze sobą cebulę, ogórki i mięso z żółtkiem i zajadać




Smacznego :)


2 komentarze:

  1. Świetnie przedstawiony przepis, na pewno także go wypróbuje. Dekoracja tatara widzę że bardzo się liczy, ładne udekorowanie całej potrawy na talerzu zawsze będzie lepiej smakowało, bo w końcu je też się oczami :-). Wiele osób robi prawdziwie arcydzieła dekoracji, mi niestety nie zawsze się udaje. Robię czasami taki prosty http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-tatar/ ale zawsze skuszę się na coś lepszego. Dziękuję jeszcze raz za wspaniały wpis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zawsze kroję, ale przed tym mięso lekko przymrażam, ciut, ciut :-) wtedy bardzo łatwo się kroi.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...